*

Henry Laasanen Kirjoituksia miesten tasa-arvosta ja pariutumisesta

Niikon asiaton kirjoitus

Unohtakaa Hakkaraiset, "hauveli" Oinoset, Halla-ahot, Eroset ja Hirvisaaret, sillä pahempaa on luvassa.

Kansanedustaja Mika Niikko alittaa riman monesta kohtaa blogikirjoituksellaan, joka loukkaa sekä afrikkalaisia, naisia että Vesa Keskistä.

Niikko kirjoittaa:

  • Kun hevosenkenkämiljonääri tilaa naisia Ghanasta, se ei taida erota millään tavalla siitä, että hän ostaisi kehitysmaasta kotieläimen tai tuliaisen. Rokotus- ja tullipaperit kuntoon ja se on siinä. Tämänkaltainen toiminta, jossa välikäsi toimittaa nuoria naisia suomeen vain yhdessä tarkoituksessa, ei kovin paljon voi erota ihmiskaupasta tai sutenöörin toimista. 

Iltalehti kertoo, että Keskisen tuleva morsian on todennäköisesti 27-vuotias "ghanalainen Yayra Erica Nego, joka edusti maataan viime vuonna Miss Universum -kisoissa. Tätä ennen hän oli luonnollisesti voittanut kauneuskisat kotimaassaan. Ghanalaissivuston mukaan kaunotar voitti tuomarit puolelleen tyylikkyydellään ja älykkyydellään".

Niikon mukaan älykkäänä ja tyylikkäänä pidetty Miss Universum edustaja on kuin "nuori" vähä-älyinen kotieläin, jota ihmiskauppaajat käyttävät hyväkseen.

Niikolla ei ole korkea käsitys afrikkalaisista ja naisista, vaikka Yayra Erica Nego on todennäköisesti kansainvälisempi kuin Niikko itse.

Vaikka Yayra Erica Nego ei olisikaan älykäs ja tyylikäs maailmanmatkaaja, on rasistista ja misogynististä maalata afrikkalaisista naisista kuva vähä-älyisenä kauppatavarana, joka ei kykene itsenäiseen päätöksentekoon. Afrikkalaiset ja naiset ovat täysin kykeneviä itsenäiseen ajatteluun ja ottamaan vastuun omista päätöksistään.

Paavo Lipponen, Pekka Haavisto ja Sauli Niinisto ottivat itselleen itseään paljon nuoremman ja vähemmän menestyneen puolison. Niikon mukaan Vesa Keskisellä ei ole (jostain mystisestä syystä) vastavaa oikeutta käyttää statustaan ja varallisuuttaan itseään nuoremman puolison houkutteluun.

Piditkö tästä kirjoituksesta? Näytä se!

13Suosittele

13 käyttäjää suosittelee tätä kirjoitusta. - Näytä suosittelijat

Käyttäjän aslakpetsamo kuva
Jukka Kaulanen

Luin tuon Niikon kirjoituksen ja ihmettelin voimakkaasti. Siinä täyttyvät jo rasismin ja kunnianloukkauksenkin rajat. Olen lukenut vain yhden jutun tuosta Vesa Keskisen morsiamesta, mutta se tuli heti mieleeni tuosta Niikon puolivillaisesta postauksesta. Raastupaan!

Käyttäjän MikkoAhola kuva
Mikko Ahola

Internet muistaa kaiken, ja myös sen, että nyt Sosiaalidemokraateista Vihreisiin siirtynyt ex-kansanedustaja Susanna Rahkonen rinnasti seksin ostokiellosta kamppailtaessa vaimokaupan ja postimyyntimorsiamet ihmiskauppaan.

Niikko ei ole yksin, vaan hänen kanssaan samaa mieltä ovat siis ilmeisesti vihreät naiset.

Rauni Viren

Aivan. Niikon kirjoitus on oikeastaan raivofeministinen ja kärkevien ilmaisujen myötä piilorasistinen. Se on myös ankarasti moralisoiva.

En tiedä mitä ajatella. Kyllä tästä TS lööpin repii. Ei tarvi paljonkaan vääristellä niin Niikko kutsuu afrikkalaisia eläimiksi.

Persuja äänestän ensi kerrallakin, mutta jonkinlaista esikarsintaa toivon syntyvän. Moralistit toivon siirtyväksi kristillisdemokraatteihin.

Käyttäjän joukoakoskinen kuva
Jouko Koskinen

Ihan tosikin vielä: "En tiedä mitä ajatella" -- verkkosukkarärsyttäjän raksutus kalpenee näiden niikkojen täyshörhöilyn rinnalla. Eikö tosiaan oppositiolla ole muuta puuhaa kuin munata asiansa ja puolueensa täystaukilla höpinällä.

Tyhmempi luulisi että mäyräkoiralle voisi opettaa jotain muuta kuin antaa esimerkin vapaaehtoisesta eutanasiasta. Mitenkä helvetissä tällaiset niikot voisivat opettaa Kreikalle talouskuria kun omat höpinät ovat tuota luokkaa.

Soinille; ymmärrys hoi - äly älä jättäättätätäätä tää (!)

Käyttäjän henry kuva
Henry Björklid

Niikko ei nyt vaan halua lisää ääniä Perussuomalaisille, eikä hän todellakaan keksi mitään kirjoitettavaa päivänpolitiikasta, työstään.

Toinen vaihtoehto on, että hän on hieman, miten sen nyt sanoisi, väärällä alalla: Ehkä Mustanaamio- tai Tarzansarjakuvien juonikehittelijänä parempi.
Näin taattaisiin niiden yksioikisuuden jatkumo.

Henry

Käyttäjän anderssonhjalmar kuva
Hjalmar Andersson

Minullakin löytyy kokemus ghanalaisesta naisesta. Eräänä kauniina päivänä minulle tuli Skypeen ystäväpyyntö Ghanasta. Minä tietysti hyväksyin sen, vaikka tiesin, mihin se johtaa. Juttelin (tai niin hän ainakin väitti) naisen chatissa kanssa, joka opiskeli kätilöksi pitkät pätkät bataatin keittämisestä yms. Muutaman päivän jälkeen tuli lopulta se hetki, jota olin odottanut: "Voisitko maksaa internetlaskuni?" Kun kohteliaasti kieltäydyin, niin on ollut aika hiljaista. Ei se minunkaan käsitystä afrkkalaista naisista nostanut.

Käyttäjän henry kuva
Henry Björklid

Just joo.
Jos Afrikassa on huijaushommissa vaikka X0.000 ihmistä, niin ei se tarkoita muuta kuin, että rikollisuus on suunilleen samalla asteella ympäri maailman.

Henry

Käyttäjän martin kuva
Harri Rautiainen

Tuskin kirje- ja internethuijaamista opetetaan minkään muun maanosan yliopistoissa.

Käyttäjän veikkonen kuva
Veikko Sorvaniemi

Aika kauheata, kukaan suomalainen nainen ei varmasti koskaan koittaisi käyttää miestä taloudellisesti hyväkseen. Penteleen afrikkalaiset!

Suosittelen, että Hjalmar tulevaisuudessa hankkii naiskokemuksia muualta kuin internetin chatista, varsinkaan kun ei edes ole varma jutteli naisen vai miehen kanssa.

Käyttäjän MikkoAhola kuva
Mikko Ahola

Afrikassa on lukuisia eri kulttuureita, mutta monissa niissä miehen ja naisen välinen seksuaalinen- ja perhesuhde perustuu paljolti taloudellisiin asioihin. Verrattuna omaan kulttuuriimme, miehen rahan ja varallisuuden merkitys on paljon suurempi.

On kuitenkin muistettava, että tällaisen enemmän talouteen perustuvan pariutumiskulttuurin arvosteleminen on rasismia, sillä toisen kulttuurin katsominen alemmaksi tai huonommaksi sen ominaispiirteiden perusteella on määritelmän mukaan rasisimia, ja jokainen suomalainen poliitikko, joka ilmaisee tällaisia näkemyksiä on valinnut rasimin poliittiseksi ratsukseen ja on astunut halla-aholaisten surkeaan joukkoon.

Heikki Ojala

"rasismille" se on uusi ja älytön määritelmä joka on keksitty tietystä syystä. Vain valkoisen lihaasyövän aseita hiplaavan heteromiehen kulttuuria saa arvostella ja haukkua ja alentaa.

Jyri Terttu

Nyt feministit barrikaadeille! Ei ole mitään halveksuttavaa jos afrikkalainen nainen rakkauden siivittämänä lentää kylmään Pohjolaan.

Rauni Viren

Olen aivan tosissani tuota mieltä. Tähän yksittäistapaukseen en ota kantaa.

Harri Lahtinen

Minä en näe mitään asiatonta Niikon kirjoituksessa, sen tarkoituhan on hyvä. Minusta maailmassa on suunnilleen yhtä pajon kusipäisiä, vittumaisia, rikollisia ym ym. ihmisiä, olet sitten köyhä tai rikas, musta tai valkoinen, mies tai nainen, Amerikasta tai Venäjältä ym ym. Mutta olen huomannut että nykyään ihminen voi haukkua, syyllistää ja arvostella, kertoa vitseja (samaan syyllistyy tiedoitusvälineet) kenenkään reakoimatta millään tavalla varakkaasta suomalaisesta heteromiehestä, mutta en ole kuullut kenenkään arvostelevan tai sanovan mitään nekatiivistä esim. köyhästä Afrikkalaisesta lesbosta, toisaalta en tiedä miten kijoitukseni liittyy tähän juttuun mutta tulipahan mieleeni ja kirjoitettua. ps. Afrikka on varmasti maailman epäoikeudenmukaisin ja suvatsemattomin kontinent maailmassa puhumattakaan rasistisin jos rasismiksi katsotaan perinteiset sukupuoleen, uskontoon ja rotuun kohdistuva syrjintä, mutta eihän tätä faktaa ketään uskalla ääneen sanoa, voidaan vielä haukkua rasis.......???!!!!

Raimo Nurmi

Kansanedustaja noudattaa ryhmäkuria. Piste.

Käyttäjän MikkoAhola kuva
Mikko Ahola

Tietenkin jokaisen meistä kannattaa miettiä, kuinka paljon rakkautta saa rahalla.

Jokaisen on syytä myös kysyä: "Paljonko puolisoni ansaitsee, paljonko itse ansaitsen ja miksi meillä on yhteinen talous?"

Käyttäjän anttialfthan kuva
Antti Alfthan

Se, haluaako ghanalainen kauneuskuningatar avioitua suomalaisen kyläkauppamiljonäärin kanssa ja miksi ja miten on tasan tarkkaan näiden kahden välinen asia.
Samoin on, jos suomalainen mies löytää vaimoehdokkaan netin kautta tai muuten ulkomailta - se ei kuulu kolmannelle osapuolelle vaikka kuinka kiinnostaisi.

Näitä piisaa, näitä pimeitä niikkoja ja muita tirkistelijöitä. Itselläni on vaimo Etelä-Pohjanmaalta, ja tulkoonpa Niikko kurkkimahan makuukamarin klasin taka niin kyllä tärähtää.

Nigerian postiin ja ghanalaiseen vastaavaan huijaustoimintaan nämä asiat eivät liity. Ei myöskään maatalousnäyttelyihin.

Käyttäjän MikkoAhola kuva
Mikko Ahola

Niikon kirjoitus on sikäli asiaton, että avioliiton solmimisen oikeus millä perusteella tahansa on niin voimakkaasti suojattu kansainvälisillä ihmisoikeussopimuksilla, että rikkaiden ja köhien kansainvälisiin avioliittoihin ei pystytä millään laeilla tai säädöksillä puuttumaan. Tai rikkaiden ja köyhien välisiin avioliittoihin kansallisten rajojen sisällä.

Eri asia on kuitenkin sosiaaliset normit. Meillä on ollut pitkään luokkanormeja, jotka ovat estäneet ylempien ja alempien yhteiskuntaluokkien välisen paritumisen, ja tällä on estetty se, että köyhät onnennokkijat pääsevät varallisuuteen käsiksi avioliittojen kautta. Nykyisn nämä normit ovat höllentyneet, ja esimerkiksi kuninkaalliset avioituvat hyvin usein myös muiden säätyjen edustajien kanssa.

Vaikka lainsäädäntöön ei voikaan säätää rajoituksia pariutumiselle varallisuuden tai etnisyyden mukaan, niin on kasvava vaara, että syntyy uusia rajoituksia varallisuudeltaa eritasoisten etnisten ryhmien pariutumisen kieltämiseksi. Esimerkiksi USA:ssa on vieläkin hyvin yleistä, että köyhät, eli mustat, avioituvat toisten mustien kanssa ja rikkaat valkoiset toisten valkoisten kanssa, ja roturajojen rikkojia katsotaan pitkään.

Käyttäjän anttialfthan kuva
Antti Alfthan

Lisäksi Niikon kirjoituksessa on tämä:

... "Tämänkaltainen toiminta, jossa välikäsi toimittaa nuoria naisia suomeen vain yhdessä tarkoituksessa, ei kovin paljon voi erota ihmiskaupasta tai sutenöörin toimista." ...

Käsittääkseni se voi. Deittipalstat ovat laillisia ja niitä moderoidaan. Ihmiskauppa ja sutenöörin toiminta on tässä maassa laitonta.

En tiedä onko tämä perussuomalainen vai perisuomalainen helmasynti rinnastaa tarkoituksella toisiinsa asioita ja henkilöitä mitkä eivät toisiinsa liity.

Käyttäjän TommiMkinen kuva
Tommi Mäkinen

Henryltä taas hyvää settiä!!

Käyttäjän Luntatupaan kuva
Pertti Väänänen

Mika Niikko on oikealla asialla, vaikkakin hänen kirjotuksensa tekee hallaa PS:n kannatukselle.

Käyttäjän joukoakoskinen kuva
Jouko Koskinen

Raamatun mukaan nainen on ostettava - kauniimmasta saa maksaa vähän enemmän. Jos rakastuu niin maksat tuplasti:

29:16 Mutta Laabanilla oli kaksi tytärtä; vanhemman nimi oli Leea, nuoremman nimi oli Raakel.
29:17 Ja Leealla oli sameat silmät, mutta Raakelilla oli kaunis vartalo ja kauniit kasvot.
29:18 Ja Jaakob rakasti Raakelia; niin hän sanoi: "Minä palvelen sinua seitsemän vuotta saadakseni Raakelin, nuoremman tyttäresi."
29:19 Laaban vastasi: "Parempi on, että annan hänet sinulle, kuin että antaisin hänet jollekin toiselle; jää luokseni."
29:20 Jaakob palveli siis seitsemän vuotta saadakseen Raakelin, ja ne tuntuivat hänestä muutamilta päiviltä; niin hän rakasti häntä.
29:21 Senjälkeen Jaakob sanoi Laabanille: "Anna minulle vaimoni, sillä aikani on nyt kulunut umpeen, mennäkseni hänen tykönsä." >> Jakeen lisätiedot
29:22 Silloin Laaban kutsui kokoon kaikki sen paikkakunnan asukkaat ja laittoi pidot;
29:23 mutta illalla hän otti tyttärensä Leean ja vei hänet hänen luokseen; ja hän yhtyi häneen.
29:24 Ja Laaban antoi orjattarensa Silpan tyttärellensä Leealle orjattareksi.
29:25 Aamulla hän näki, että se oli Leea. Ja hän sanoi Laabanille: "Mitä oletkaan minulle tehnyt? Olenhan palvellut sinua saadakseni Raakelin! Miksi petit minut?"
29:26 Laaban vastasi: "Ei ole meidän maassamme tapana antaa nuorempaa ennen vanhempaa.
29:27 Vietä nyt vain tämä hääviikko loppuun, niin annetaan sinulle toinenkin, kunhan olet palveluksessani vielä toiset seitsemän vuotta."

Käyttäjän MariaRajakari kuva
Maria Rajakari

Kuinka moni mies nykyaikana on valmis palvelemaan tulevan vaimonsa isää seitsemän vuotta ja vielä senkin jälkeen toiset sellaiset? Eri asia, kuin antaa puhdasta käteistä ja saada heti mitä haluaa. Kyllä kasvattaa kärsivällisyyttä rakkaan odottaminen. Tuohon sisältyi kyllä myös ongelma, minkä takia Jumala kielsi moniavioisuuden myöhemmin, koska siinä ei osattu olla tasapuolisia jokaista vaimoa kohtaan, aina oli yksi suosikki yli muiden ja yksiavioisuudessa tätä ongelmaa ei ole.

Käyttäjän MikaSamuel kuva
Mika Samuel Kiekkijev

Huolimatta, ettei Niikon kirjoitus ole kauttaaltaan asiallisin, niin on siinä kuitenkin mukana myös jyvänen totuutta, vai voiko joku asian kieltää, erityisesti jos ilmiötä käsitellään yleisemmällä tasolla?

Suomessahan "kauppa" on tähän asti käynyt lähinnä itänaapurista, mutta kiitos globalisoitumisen myös meillä valinnan vara ja ominaisuudet lisääntyvät.

Mitä taasen tulee hevosenkenkämiljonääriin, niin eipä tuo juuri välttele iltapäivälehtien otsikoissa pyörimistä, eikä naisasioidensa julkisuuteen tuomista, mutta mainosta yhtä kaikki.

Itselleni henkilökohtaisesti on tavattoman sama kuka ostaa ja mistä, mutta ihmettelen etteikö sitä enää ilmaiseksi saa?

Käyttäjän henrylaasanen kuva
Henry Laasanen

"Itselleni henkilökohtaisesti on tavattoman sama kuka ostaa ja mistä, mutta ihmettelen etteikö sitä enää ilmaiseksi saa?"

Vaihtoteoreettisesti tarkastellen "tavaraa" ei saa, eikä ole koskaan saanutkaan, ilmaiseksi.

Miehen pitää tarjota jotain, jota naiset haluavat. ellei kyse ole rahasta, on kyse jostain muusta, kuten statuksesta tai ulkonäöstä.

Käyttäjän vivelu kuva
Ville Lukka

Jossain juuri sanottiin, että miehen pitää haista sopivalta. Tästä syystä tulisi vähentää kuurausta ja karvojen ajelua. Rahan haju tietysti saattaa auttaa tässäkin =)

Käyttäjän henry kuva
Henry Björklid

Jos ei näe mitään ihmeellistä tässä...:
Kun hevosenkenkämiljonääri tilaa naisia Ghanasta, se ei taida erota millään tavalla siitä, että hän ostaisi kehitysmaasta kotieläimen tai tuliaisen. Rokotus- ja tullipaperit kuntoon ja se on siinä.
____________________________________

...voinen kirjoittaa näin:

Kun kansanedustaja kävi tansseista vaimoa hakemassa, se ei eronnut mitenkään siitä, kun jos hän olisi mennyt ostamaan tammansa naapurikylän isännältä. Kantakirjat kouraan ja se on siinä!
____________________________

Jos laittaisin kansanedustaja-tittelin jälkeen jonkun nimen, olisin varmasti raastuvassa alta aikayksikön.
Selvennyttäköön vielä, etten tällä tietenkään tarkoita mitään tiettyä kansanedustajaa, en edes välttämättä Suomen eduskunnan kansanedustajaa..., vaan jotain kuvitteelista kansanedustajaa jossakin kuvitteellisessa maassa, jossa jollakin on tai on voinut olla ylläoleva kuvitteellinen tilanne.

Henry Björklid

Tässä kuva Keskisen ihastuksesta. Taitaa Niikko olla hiukka kateellinen:
http://3.bp.blogspot.com/-ckg3NgO5sik/Tg_fYR4sKyI/...

Käyttäjän aslakpetsamo kuva
Jukka Kaulanen

Onpas muuten upea donna, en ollut mitään kuvaa vielä nähnytkään!

Käyttäjän henry kuva
Henry Björklid

Joo, ei Miss Universum kisoihin lähetetä mitään kotieläimiä.
Ja kun tykkäsit, niin tässä on toinen kuva:

http://twiteacher.com/wp-content/uploads/2011/07/E...

Hnery

Käyttäjän ritvapuolakka kuva
Ritva Puolakka

Wau, vaikka en yleensä kateus-sanaa paljon viljelekään, nyt voin myöntää olevani hiukan kateellinen. On siinä niin upean näköinen nainen. Keskiselle onnea vaan!

Käyttäjän pekkalampelto kuva
Pekka Lampelto

Ritva on kyllä vahva nainen. Hyvä!

Käyttäjän ritvapuolakka kuva
Ritva Puolakka

Kiitos Pekka, pakko se on joskus myöntää tosiasiat!

Erkki Martikainen

Ritvanhan taitaa tehdä mieli muittenkin kuin Pekan sänkyyn, kun oikeen kateelliseksi käy.
31.5.2012 11:42 Ritva Puolakka

".... Tästä miehestä paistaa älykkyys ja sitä puolta ihailen miehessä puoluekannasta riippumatta. Ihailen häntä siis naisena. Siinä mies, jonka kanssa saattaisin mennä sänkyyn......."

Tulinko ymmärrettyä?

Käyttäjän anttialfthan kuva
Antti Alfthan

Mitäs ihmeellistä tuossa on?

Halut ne on martikaisellakin, sati tosi naisella ;)

Käyttäjän ritvapuolakka kuva
Ritva Puolakka

Naisen kauneudesta olin vähän niin kuin kateellinen.

Mun sänkyhommat on sitten asia erikseen. Ei taitais Keskiselle tämmöinen vanhempi suomalaisnainen kelvata. Ja mitä Siikalaankin tulee (hän ei tietenkään sitä herrasmiehenä sanonut), mutta epäilen että jos olisi vapaa, niin Haukiot taitaisi tehdä.

Ja kyllä se voi olla, että jos tosipaikka tulisi, niin saattaisipa minustakin kuoriutua aito puuma. Että minkäs ikäinen se Martikainen on?

Käyttäjän MikaSamuel kuva
Mika Samuel Kiekkijev

"Vaihtoteoreettisesti tarkastellen "tavaraa" ei saa, eikä ole koskaan saanutkaan, ilmaiseksi."

Henry, olet tässä kyllä aivan oikeassa.

Käyttäjän MikaSamuel kuva
Mika Samuel Kiekkijev

"Jos on, niin vähintä mitä voidaan vaatia on se että hän jättää tehtävänsä välittömästi, tai että hänet erotetaan eduskunnasta."

Elikkä eduskunnassa ja jopa hallituksen ministerinä saa valehdella, mutta ihmiskaupasta, johon Niikko kirjoituksellaan viittaa, ei saa puhua sellaisilla termeillä, jotka parhaiten asiaa kuvaavat?

Jan Gustafsson

Ongelma on kai siinä, että Niikko yhdistää Keskisen ja täman ghanalaisen missin, julkisuuden henkilön, ihmiskauppaan.

Rauni Viren

Keskisen yksityisyyden suoja on erittäin matala.

Jos kiellät Niikkoa kirjoittamasta näin, sinun pitäisi kieltää myös Seiska.

Jan Gustafsson

En minä mitään halua kieltää, näistähän saa hyvät naurut. Mutta voihan kirjoitus silti olla vähän ongelmallinen.

Käyttäjän Jalis kuva
Kaisa Jalis

Miten nuori, tyylikäs ja älykäs kaunotar valitsisi Keskisen puolisokseen?

Käyttäjän janikorhonen kuva
Jani Korhonen

Koska Keskinen on älykäs, ahkera ja varakas.

Käyttäjän Jalis kuva
Kaisa Jalis

Varakas se on, joten siinä mennään siihen kauppa-suuntaan.

Käyttäjän janikorhonen kuva
Jani Korhonen

Kaisa Jalis: "Varakas se on, joten siinä mennään siihen kauppa-suuntaan."

Miten niin kauppa-suuntaan? Eivätkö varakkaat saisi seurustella muiden kuin (vähintään) yhtä varakkaiden kanssa?

Käyttäjän ohohupsis kuva
Helena Eronen

Suomihan on täynnä kaikenlaisia bb-julkkiksia ja muista höpsöpösöjä, jotka ihan varmasti mielellään hyppäisivät kenen tahansa varakkaan herran kelkkaan. Koska heistä todella moni on lisäksi hyvännäköinen, niin herääkin kysymys, että miksi he eivät löydä rinnalleen varakkaita herrasmiehiä, vaan lähinnä taitavat pyöriä toisten höpöjulkkisten kanssa. Minä uskon, että varakkuudella ja älyllä on olemassa jonkinlainen yhteys ja arvaanpa vaan, ettei kovinkaan moni älykäs ihminen pelkän ulkonäön perusteella itselleen puolisoa valitse, vaikka olisikin varakas (harvoin myöskään köyhä mutta älykäs henkilö huolii rinnalleen ihan järkyttävän hyvännäköistä bimboa).

Käyttäjän miljasaresvaara kuva
Milja Saresvaara

En ole syvemmin asiaan perehtynyt, mutta mitä otsikoista on jatkuvasti välähdellyt, niin eikös ne Keskisen morsiot karkaa yleensä about kuukauden jälkeen ja sitten niitä etsitään ympäri Eurooppaa ja maanitellaan takaisin julkisilla viesteillä =D

Käyttäjän MikaSamuel kuva
Mika Samuel Kiekkijev

"Täytyy vain muistaa ettei nainen ole tavara. Nainen on ihminen. Vähintään yhtä arvokas kuin mies ja ihmiskunnan säilymisen kannalta huomattavsti miesträ arvokaampi.

Nainen
ei
ole
tavara."

Näinkö Pekka uskot asian olevan kun puhutaan ihmiskaupasta?

Käyttäjän MikaSamuel kuva
Mika Samuel Kiekkijev

"Miten nuori, tyylikäs ja älykäs kaunotar valitsisi Keskisen puolisokseen?"

Se on se sisäinen kauneus

Käyttäjän EeroTillanen kuva
Eero Tillanen

Ei, vaan tämä johtuu siitä, että naiset osaavat aina iskeä miehen arimpaan ruumiinosaan - lompakkoon. Sen sisäinen kauneus ratkaisee. Eikä Keskisen julkisuuskaan asiaa ainakaan mitenkään pahenna.

Käyttäjän Jalis kuva
Kaisa Jalis

Miten lompakko voi olla arin kohta, kun se ei ole elävä? Paljon enemmän naiset joutuvat kärsimään seksuaalisesti kaikenlaisten, itseään täynnä olevien, naista kunnioittamattomien miesten alla.

Käyttäjän janikorhonen kuva
Jani Korhonen

Tähän artikkeliin olisi mielenkiintoista lukea kommentteja nimimerkeiltä "krista virta", "Joanna Haikara" tai "Kira Arn". Ovatkohan tässäkin sitä mieltä, että Laasanen on täysin väärässä?

Käyttäjän EeroTillanen kuva
Eero Tillanen

Se on muuten kummallista, että vieläkin sallitaan nimimerkkien taakse piiloutuminen US:n taholta. Eikös sen pitänyt loppua tämän uudistuksen myötä?

Käyttäjän anttialfthan kuva
Antti Alfthan

Kun Armi Kuusela meni naimisiin filippiiniläisen miljonääriperheen vesan Gil Hilarion kanssa ei kenellekään tullut mieleen että siinä köyhä ja oppimaton suomalaistyttö "ostettaisiin" edustusvaimoksi ulkomaille.
Puhumattakaan että olisi levitelty huhuja "valkoisesta orjakaupasta".

Armi Kuusela oli tuolloin jo paljon maailmaa nähnyt nuori nainen, vieraantunut kotoisista ympyröistä Muhoksella. Ei hän myynyt itseään eikä häntä kaupattu. Hän lähti, tietoisesti, rikkaaseen sukuun ja suureen maailmaan.

Hänen lähtemisellään ei ollut mitään tekemistä silloin harjoitetun enemmän tai vähemmän kansainvälisen prostituution ja ihmiskaupan kanssa. Ja, sen enempää Pekka Lipponen kuin Kalle-Kustaa Korkki eivät kiinnostuneet tuosta "ahvääristä" ;)

Pi-pi-pirskatti vieköön! Tästä ei selviä näkäräisillä.

Käyttäjän MikkoAhola kuva
Mikko Ahola

Elin Nordegren sai avioerossa Tigen Woodsilta noin miljardi kruunua. Elin Nordegrenin äiti Barbo Holmerg oli ministerinä, kun Ruotsin hallitus sääti lain tilapäisen seksin oston kieltämisestä sakon tai vankeusrangaistuksen uhalla. Lakia puuhatessa puhuttiin paljon ihmiskaupasta.

Jyri Terttu

Keskisen varallisuudella ei varmasti ole asian kanssa mitään tekemistä. Ghanan missi lentäisi Suomeen vaikka Keskinen olisi työtön ja rahaton. Kyse on Rakkaudesta, joka on ihmeellinen asia.

Käyttäjän MikkoAhola kuva
Mikko Ahola

Ei se rakkaus ole ihmieellinen asia, vaan kyse on siitä, että rikkaudet ja rahat tuppaavat kasautumaan miehille, jotka ovat naisten mielestä viehättäväiä. Viehätysvoima tuo miehille rikkautta, ei toisin päin.

Käyttäjän Sarika kuva
Sari Karlström

"Niikon mukaan älykkäänä ja tyylikkäänä pidetty Miss Universum edustaja on kuin "nuori" vähä-älyinen kotieläin, jota ihmiskauppaajat käyttävät hyväkseen."

No eipä sitä älyä kovin paljon voi olla (raha motiivina?) jos Keskisen vanha irstailija on neitokaisen unelmien mies!

Käyttäjän anttialfthan kuva
Antti Alfthan

Höö, Sari haluaisi itse matkustaa junalla Kållbystä Tuurin asemalle :D
Tunnusta vain, että näet unia Keskisestä :))

Käyttäjän Sarika kuva
Sari Karlström

Kolpista ei kulje junia, siellä ei ole edes rautatietä =) Tarkoitit varmaan Pännäisestä. Tuurissakaan ei ole rautatietä eikä asemaa. Unia voisin ehkä nähdä, mutta vain ja ainoastaan setelipainotteisia unia Keskisestä ;=)

Käyttäjän janikorhonen kuva
Jani Korhonen

Sari Kalström: "No eipä sitä älyä kovin paljon voi olla (raha motiivina?) jos Keskisen vanha irstailija on neitokaisen unelmien mies!"

Mitä ihmettä siitä, mikä on jonkun unelmien mies, voi päätellä kyseisen henkilön älykkyydestä? Entä miten hyvin tunnet Keskisen, kun voit väittää, että hän on irstailija?

Käyttäjän Sarika kuva
Sari Karlström

Keskinen on vanha irstailija ja tää naikkonen tykkää selvästi kahisevasta =) Toivotaan vaan, ettei Keskinen kännispäissään heitä neitokaista Suomen suveen hyttysten pistettäväksi ;=)

Victor Troska

Ehkäpä Niikon kirjoitus kuvastaa myös yhtä perussuomalaisten ongelmaa. Kielenkäyttö, mikä sopii oman porukan herätyskokouksiin tai kansan pariin kantakapakkaan ei sovikaan parlamentaariseen työskentelyyn kansanedustajan sanomaksi. Fiksumpi kaveri olisi naamioinut tekstinsä esim. feministisellä liturgialla heteronormatiivisesta vallankäytöstä ja ulkomaalaisen naisen toiseuden hyväksikäytöllä etc.

Mutta kovasti tässä liikutaan sellaisella harmaalla vyöhykkeellä, mitä Niikko ei ole tullut ajatelleeksi. Eiköhän tuolta itärajan takaa ole tulemassa venäläisiä naisia, jotka päämäärätietoisesti ja aktiivisesti yrittävät parantaa omia elinolosuhteitaan naimalla suomalaisia miehiä. Niikolla tuntuu olevan hieman naivistinen ajatus siitä, että naisten parivalintapreferenssit olisivat pelkästään ruusunpunaisia ilman valintoja sen suhteen, kuka on menestynyt. Lisäksi vertaus Haavistoon on tässä Henryltä sangen hyvin maaliinsa osuva vertaus. Tulee mieleen myös se traagisesti kuollut suomalainen huipputalousasiantuntija Kari S. Tikka, jolla oli tapana tuoda kansainvälisiin kokouksiin sihteereinä/assistentteina nuoria hyvännäköisiä miehiä. Voikin miettiä, kuka hyväksi käyttää ja ketä.

On tietenkin vaikeata tietää, mitä ko. ghanalainen nainen etukäteen tietää Keskisen elämästä. Liikemies Afrikassa voi tarkoittaa hieman eri asiaa kuin Suomessa. Uskoisin, että tässä kyllä kulttuurit, odotukset ja toiveet törmäävät vielä.

Käyttäjän ritvapuolakka kuva
Ritva Puolakka

Kyllähän se juttu on niin, että jos on kaksi täsmälleen samanlaista ihmistä, joista toinen on rikas ja toinen köyhä, niin vain masokisti ottaisi sen köyhän.

Sitten jos taas otetaan mukaan luonteenpiirteitä, älyä, ulkonäköä sekä yhteiskunnallista asemaa, valtaa jne. valintaperusteet ovatkin sitten jo toiset.

Jos taas otetaan tämmöinenkin asia kuin rakkaus huomioon, siinä ei vaikuta edellä luetellut pätkän vertaa. Silloin vain tunne ohjaa toimiamme.

Mistä tämä kansanedustaja tietää yhtään mitään toisten ihmisten parisuhdeasioista? Hyvä, jos tietää omastakaan.

Käyttäjän MikkoAhola kuva
Mikko Ahola

Rakkauteen liittyy kulttuurissamme ylihypetystä.

1. Rakastat omaa lastasi ihan riippumatta siitä, onko lapsi viehättävä, kaunis, lapsitähti, koulussa menestyvä tai rikas.

2. Miksei sama pätisi myös rakastamaasi mieheen elämänkumppanina?

Eli sitä ihmistä rakastaa, jonka kanssa sattuma heittää yhteen, mutta joskus kannattaa sitä sattumaa avitaa ja käyttää hieman älliä ennen kuin antaa sattuman heittää miehen elämäänsä.

Markku Toivonen

Niikko on hieman myöhässä perussuomalaisen initiaatioriittinsä kanssa. Soinin sanoin jytkyn kynnyksellä: Mitähän tuli päästettyä irti? Siitä on nähty esimerkkejä ad nauseam.

Toivokaamme Keskiselle ja puolisokandidaatille onnea ja antoisaa yhdessäeloa ja perussuomalaisille parempaa tuuria seuraavien vaalien ehdokasvalikoimaan.

Rauni Viren

Haha. Keskinen on aika osuva ps-kandidaatti. Tosin alkoholistille on vaikea tarjota kansanedustajanpestiä.

Vihreiden myötämielisyys Keskistä kohtaan nousi nätisti yhdellä iskulla.

Markku Toivonen

Vihreistä ja Keskismyötämielisyydestä en tiedä, mutta Niikon arvostus romahti henkilökohtaisella asteikollani pakkasen puolelle.

Käyttäjän seppokalevi kuva
Seppo Turunen

Tässähän tulee ihan mieleen edesmenneen ministeri Urpo Leppäsen ja kuubalaisen kaunottaren yhteinen alku ja onnellinen taival. Toivotaan menestystä uudelle liitolle.

Käyttäjän MikkoAhola kuva
Mikko Ahola

Jos vanhoja muistellaan, niin muistellaan entistä naapuriani, Eila Kännöä. Eila Kännö olisi torpannut tällaiset maahanmuutot alkuunsa.

Petri Luosto

Tämän keskustelun ongelma näyttää olevan, että Yayra Erica Negoa henkilönä ei tunneta. Kuitenkin Google on hyvä apuväline tässä asiassa.

Yayra Erica Negoa henkilönä pitää kommentoida sen verran, että ilmeisesti hänellä on sekä Yhdysvaltain, että Ghanan passi. Tässä on linkki uutiseen, jonka mukaan hän voitti Miss Ghana tittelin vuonna 2011. Samassa yhteydessä mainitaan, että hän osallistui Minnesotan osavaltion edustajana Miss USA 2009 kilpailuun ja pääsi viidentoista finalistin joukkoon:

http://normannorman.com/2011/07/05/yayra-erica-neg...

Wikipedian artikkeli USA Miss 2009 vahvistaa tämän tiedon:

http://en.wikipedia.org/wiki/Miss_USA_2009

Tässä tarkka lainaus artikkelista:

"Minnesota, Erica Nego, Plymouth, 24, Top 15, Later Miss Universe Ghana 2011"

Hänen isänsä on ghanalainen ja hänen äidillään on saksalais-persilaiset juuret. Tässä mielessä hän ei ole tyypillinen afrikkalainen nainen, vaan hänellä on hyvin kansainvälinen tausta ja hän vaikuttaa hyvin kunnianhimoiselta naiselta.

Keskinen olisi voinut valita paljon huonommankin vaihtoehdon. Nyt kysymys kuuluu, että kuin kyseisen naisen ja Keskisen kemiat sopivat yhteen ja myös, että kuinka neiti Nego sopeutuu Suomen talveen. Sopeutuminen Suomeen on luultavasti helpompaa kun on elämänkokemusta pohjoisesta Minnesotan osavaltiosta, sillä Minnesota tunnetaan yhtenä USA:n niistä osavaltioista, joihin muutti suomalaisia suuria määriä.

Käyttäjän timohartiiii12 kuva
Timo Härtsi

Pauli Sumanen kirjoittaa blogissaan:

"Naiset naivat" kolmanneksen itseään parempaa tuntipalkkaa saavan miehen, joiden koko vuoden ansiot ovat puolet suuremmat kuin heidän omat vuosiansionsa...."

http://paulisumanen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/92018...

Ilmiö ei ole siis mitenkään erikoinen Suomessa. Ihan oikeasti, kuuluuko toisten ihmisten yksityiselämä kenellekkään ja jos aikuinen ihminen haluaa mennä naimisiin tai ryhtyä suhteeseen jonkun kanssa, niin mitä se sinulle tai minulle kuuluu.

Joskus jopa ihan vakavissaan miettii, että voisi jopa äänestää perussuomalaisia. Sitten lukee tämänkaltaista tekstiä, niin eipä tarvitse miettiä äänestävänsä perussuomalaisia.

Käyttäjän janikorhonen kuva
Jani Korhonen

Haha! Mika Niikko ei osallistu keskusteluun, mutta poistelee kyllä kommentteja blogistaan. Onneksi tämä artikkeli on (ainakin tällä hetkellä) suositumpi kuin Niikon oma kirjoitus, joten pistänpä tähän samat terveiset Niikolle kuin mitkä hän poisti omasta blogistaan: Uskoisin, että kansanedustajalla on parempaakin tekemistä kuin vahtia kuka seurustelee kenen tai minkä maalaisen kanssa.

Markku Toivonen

Kiitos vinkistä. Sittenpä säästän näppistäni enkä mene kommentoimaan Niikon kirjoitusta. Onkohan johtoporras Niikon kotona takavarikoinut näppiksen?

Pekka Manner

Kumma kun ei koskaan uskalleta puhua suomalaisten ja muidenkin valkoisten naisten seksiturimista Afirkkaan, Karibiaan, Balille ja muuallekin.

Naisethan suurimman osan "matkamuistoista" tuo Suomeenkin, afrikkalainen toyboy on jo monella suomalaisella naisella. Sehän ei ole rasismia jos suomalainen nainen käyttää hyväkseen kehitysmaiden nuoria miehiä ;)

Mutta sehän on sitä hyvää ihmiskauppaa, kaikki paha muuttuu aina hyväksi kun sen tekee nainen!

Käyttäjän alo kuva
Ari Lotvonen

Ruotsalaissiskokset löysivät rakkauden Afrikasta

Kaikki kolme siskosta (Sinikka, Milla ja Hilkka) ovat yli kuusikymppisiä ja heillä on yhteinen heikkous – alle kolmekymppiset gambialaisnuorukaiset.

"Sitä saa huomiota osakseen, seksiä ja elämänsä seikkailun kaupan päälle", kertoo Sinikka, 67.
...
http://rahmispossu.net/2012/05/15/ruotsalaissiskok...

Här gifter hon sig med Jaya, 24:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14819111.ab

Olen kuullut, että moni suomalainen nainen käy Gambiassa 'matkoilla'. Ja monta olen nähnyt Etelä Afrikassakin 'matkoilla' ja vieneen 'tuliaisia' Suomeen.

Miksi sitä ei paheksuta?

Käyttäjän Sarika kuva
Sari Karlström

No kyllä mä ainakin paheksun tuollaisia vanhoja irstaita tätejä =) Poikasilla ei ole hätäpäivää ja rahan ollessa kyseessä varmaan seksikin maistuu kunhan pitää silmät tiukasti kiinni. Jos Keskinen on vanha irstas mies niin tämä kolmikko lyö Keskisen mennen tullen irstaudessa, melkeempä menee pedofilian puolella näiden naikkosten touhut =D

Käyttäjän MikaSamuel kuva
Mika Samuel Kiekkijev

"Naisethan suurimman osan "matkamuistoista" tuo Suomeenkin, afrikkalainen toyboy on jo monella suomalaisella naisella. Sehän ei ole rasismia jos suomalainen nainen käyttää hyväkseen kehitysmaiden nuoria miehiä ;)"

Ymmärtääkseni erityisesti Dominikaaninen tasavalta on suosittu seksiturismin kohde länsimaisille naisille, ollut jo hyvän tovin, mutta asiasta ei juuri julkikeskustelua käydä.

Toisaalta, miksi naisella ei sitten olisi samaa oikeutta hankkia "maksettua rakkautta" kuin miehelläkin?

Käyttäjän janikorhonen kuva
Jani Korhonen

Mika Samuel Kiekkijev: "Toisaalta, miksi naisella ei sitten olisi samaa oikeutta hankkia "maksettua rakkautta" kuin miehelläkin?"

Totta kai pitäisi olla. Vaihtoehdot parhaimmuusjärjestyksessä ovat:

1. Sekä naiset että miehet saavat hankkia maksettua rakkautta niin paljon kuin sielu sietää ja rahapussi kestää.

2. Ketkään eivät saa hankkia maksettua rakkautta keltään eivätkä mistään.

3. Vain naiset saavat hankkia maksettua rakkautta ulkomailta.

Käyttäjän petrirundelin kuva
Petri Rundelin

Kyllahan se on jo tassa vaiheessa elamaa ainakin minulle selvaa, etta varallisuus on vain yksi ominaisuus muiden joukossa, kun paria valitaan, puhutaan sitten miehista tai naisista.

Antaahan tama mahdollisuuden mm. lapsille kouluttautua paremmin ja
itselle lisaa elamyksia elamaan, nyt siis puhun elamyksista, joihin tarvitaan rahaa.

Valitseeko sitten kukanenkin kumppaninsa ulkonaon, mukavuuden, varallisuuden tai
muun tekijan mukaan, aina varmaan kaikki joutuvat tekemaan kompromisseja jonkin
ominaisuuden kustannuksella.

Paksulla lompakolla pystyy siis valitsemaan itselleen "paremman" kokonaisuuden
niin halutessaan, kuin etta sita ei olisi.

Kysymys on aina kompromisseista, tiedan itse henkilon joka valitsee tarkoituksella
hieman heikompia vastakappaleita, jolloin han voi halutessaan ottaa mm. olutta aina niin
halutessaan, tai pitaa useampia pikkuvaimoja, ilman nalkutusta.

Mielestani ko. esimerkki on vaarin naista kohtaan, mutta tallaistakin tapahtuu.

Ja nama vastakappaleet taas ilmeisesti arvostavat henkilon tiettyja ominaisuuksia
sen verran, etta ko. kohtelun kestavat.

Miksi Vesa ei voisi siis tehda samaa, mita tapahtuu jokaisen kansakunnan
sisalla, jos kerta yhden "lisaominaisuuden" sattuu omistamaan?

Onnea teille tahan valintaan!

Terveisin,
Koyha ja Ruma (Vaimo kaunis ja nuori)?

krista virta

Vesa Keskinen raukka ei liene liialla älyllä pilattu, jos uskoo keski-ikäisenä alkoholistina ( joskin rikkaana ) saavansa rakkautta tai edes pillua tytöltä. Mikä siinä on missin matkustamisessa vialla, jos houkutellaan isoilla rahoilla ilman velvoitteita vaikka seksin suhteen? Typerä kirjoitus Niikolta ja muistakaamme myös ex-rakas Hamamat, joka karkasi kastikkeen takia ( tai niin Keskinen kaiketi luuli).

Käyttäjän janikorhonen kuva
Jani Korhonen

Tarkoitatko, että Laasanen on tällä kertaa mielestäsi oikeassa? :-o

krista virta

Joo. Siten siis että missi vie Keskistä kuin litran mittaa paljon todenäköisemmin, kuin Keskinen roudaa Afrikasta missin itselleen pano-orjaksi. Sitä paitsi Keskisen hovihankkinja on Prince of the Gonja Kingdom, a.k.a Carl Danhammer, persu ja pelle ( ja raiskaaja, pikku miinus.) Pääasia, että leipää ja sirkushuveja riittää joka osapuolelle.

http://www.danhammer.com/

Timo Kylmälä

Minä kysyisin,ovatko nämä tavanneet toisensa?
Jos tämä on yksityis asia, miksi kaikki tuntuvat
tietävän mistä on kyse?

Käyttäjän ohohupsis kuva
Helena Eronen

Jos mies on menestynyt ja varakas, niin miksi hän ei halutessaan voisi iskeä itselleen kauniin, mukavaluontoisen, ehkäpä itseään huomattavasti nuoremman naisen? Ja sama toisinkin päin. Jos nainen on menestynyt ja varakas, niin miksei hän saisi etsiskellä itselleen nuoren, kiinteän ja kivan miesystävän? Miksi keski-ikäisen menestyneen ja varakkaan täytyisi ottaa joku katkeroitunut korppi ja möhömaha riesakseen, jos voi ottaa nuoren ja näpsäkän, jos siis sellaista elämäänsä haluaa.

Ja toisaalta, ehkäpä itseään vanhemman ja menestyneemmän puolison hankkineet ovat itse oikein tyytyväisiä tilanteeseen. Ehkäpä nainen, jolla on menestyvä, mutta itseään vanhempi puoliso, kaipaakin rinnalleen miestä, jolla on elämänkokemusta, älyä päässä ja tietynlaista vakautta elämässä, ja ehkäpä sellainen nuori nainen on fiksu ja luonteeltaan kiva, joka kelpaa miehelle, jolla valinnanvaraa parisuhdemarkkinoilla riittää. Ja ehkäpä ne, jotka toisten parinvalinnoista ovat poikkeuksellisen kiinnostuneita, ovat itse jotenkin vähän kateellisia ja katkeroituneita ja siksi mielellään pidetään yllä jotain myyttiä sugardaddyistä ja höpsöistä tyttörukista.

Lopuksi on vielä lisättävä, että tunnen muutamia keski-ikäisiä miehiä, jotka ovat sellaisia retroherkkuja, että wau, joten ei sellaisen naisystävänä varmasti harmita olla, vaikka ikä-, tulo-, sosiaalisen aseman ym. eroja olisi reippaastikin.

Käyttäjän Sarika kuva
Sari Karlström

Mä otin köyhän nuoren miehen itelleni koulutettavaks ja hyvin on homma edennyt =D Kohta viis vuotta kimpassa ja koulutus jatkuu aina vaan ;=)

Nimim. Puumanainen

Käyttäjän anttialfthan kuva
Antti Alfthan

Tulee mieleen Annikki Kariniemi, joka kirjoitti väkevästi ja eli niin kuin itse tykkäsi. Asusteli nuoren miehen kanssa seitsemättä kymmentä käydessään ja vissiin sen täytettyäänkin. Molemmat olivat tyytyväiset.

Ja tulee mieleen Pellervo Kankainen, erämaan asukas ja kullankaivajien kaveri, joka meni 70-vuotiaana naimisiin kaksikymppisen tytön kanssa. Lapsi heille syntyi, mutta Pelle kuoli tapaturmaisesti kalareissulla pian tämän jälkeen. Nuori leski peri mieheltä jääneitä kämppiä ja kammeja eri puolilla Inaria.

Käyttäjän anttialfthan kuva
Antti Alfthan

Ihmiskauppa, siihen liittyvä prostituutio ja lapsikauppa ovat äärimmäisen tärkeitä aiheita keskusteltavaksi, mutta silloin pitäisi pysyä asiassa.

Keskisen ja ghanalaisen missin muhinat eivät kuulu tähän lainkaan. Arvelisin että he eivät myöskään ole tutustuneet internetin deittipalstoilla tai jonkin "sutenöörin" välittäminä. Ja vaikka olisivat, asia ei meille kuulu.

Suosittelisin Niikon avaamana aihetta lapsiprostituutiosta, seksiin liittyvästä ihmiskaupasta yleensä, samoin lapsisotilaista ja heidän ihmisoikeuksistaan. Mutta kyläkauppiaan ja kaunottaren suhteesta kirjoittelu ei ole kansanedustajan arvolle ja työlle sopivaa puuhastelua. Mitä pikemmin tuo blogi poistetaan sen parempi täällä on hengittää ja keskittyä haastavampiin aiheisiin.

Rauni Viren

"Arvelisin että he eivät myöskään ole tutustuneet internetin deittipalstoilla tai jonkin "sutenöörin" välittäminä. Ja vaikka olisivat, asia ei meille kuulu."

Oho. Ei kuulu? Saako siitä kirjoittaa?

Minusta julkkisten yksityisyyden suojaa voisi parantaa, mutta asia voisi olla vaikeasti ajettavissa EU-Suomessa.

Käyttäjän henrylaasanen kuva
Henry Laasanen

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-128847485495...

"Kansanedustaja Niikko ei taida tietää, että Keskisen naisasioiden käytännön kuvioita, viisumiasioita jne. junailee perussuomalaisten ehdokkaana erinäisissä vaaleissa ollut liikemies, jolla on suhteita Ghanaan.

Sama henkilö on toiminut eräässä kunnassa perussuomalaisten puheenjohtajana sekä joissakin luottamustehtävissä kuten vaalilautakunnassa perussuomalaisten edustajana."

Markku Toivonen

Riemullista ja samalla niin äärimmäisen noloa. Siinä on perussuomalainen liikemies pohjalaismiehen asialla. Ikävää, jos Niikko pitää häntä sutenöörinä.

Käyttäjän Hermits kuva
Tomi Virtovuo

Jep! Pakko oli pistää tää Niikko "Idioottiosastolle" ja raportoida hänestä muillekin. Täysin turha tyyppi jos ei muuta sanottavaa ole tässä tilanteessa kun maailma on lähes kaaos tilassa.

Käyttäjän salvator kuva
Elo Kemppainen

Ja niin kuin sinä naarasta alistat, niin sinua tullaan alistamaan...

'Sinun rintasi ovat kuin kaksi nuorta peuraa, kuin gasellin kaksoiset, jotka käyvät laitumella liljain keskellä.'

v. 1642(suom.) 'Sinun molemmat nisäs owat nijncuin caxi nuorta medzäwuohen caxoista.'

Käyttäjän jukkakorhonen kuva
Jukka Korhonen

Niin, mielenkiintoinen tilanne.

Jos kyseessä ei olisikaan ollut juuri tämä missi, vaan Niikon kuvittelema (näin arvaan) rutiköyhä, kieli- ja lukutaidoton slummien tai savannien asukas, niin mikä olisi ollut reaktio ja kenellä?

Melko tarkkaan "kaikki" olisivat olleet Niikon kanssa samaa mieltä ja halunneet lynkata Keskisen, jos Keskinen olisi lennättänyt kuvailemani kaltaisen naisen tänne vain pitkäksi viikonlopuksi pumpattavaksi.
Tuomio olisi ollut varmaankin selvästi lievempi, nyt kun Keskinen onkin menossa naimisiin pelkkien panojen sijasta, joskin siinäkin tapauksessa Niikko olisi varmasti saanut kannatusta kannalleen. (Muuten, mikä ero noilla kahdella vaihtoehdolla on moraalin kannalta, onko mitään?)

Yhtä kaikki, vaikka nainen olisi kuvailemani kaltainen rutiköyhä kieli- ja lukutaidoton ghanalainen, olisi tietysti Henkan kirjoituksessa vinha perä: kyllä köyhäkin osaa itse valita puolisonsa ja niin ne Suomi-neidotkin rahan ja statuksen mukaan naivat jne.

Mutta kyllä siinä moni nyt Niikkoa täällä kauhisteleva ihminen saattaisi miettiä myös, että olisiko asiassa myös moraalista ongelmaa. Ja Niikko saisi paljon vähemmän haukkuja ja enemmän ymmärrystä, siitä olen varma. (Siis jos nainen ei olisikaan maailmaa nähnyt missi vaan kuvailemani kaltainen köyhä).

Käyttäjän Luntatupaan kuva
Pertti Väänänen

On hyvä että edes yksi kansanedustaja puuttuu vallitsevaan tapojen ja moraalin turmelukseen.

Muuten kuka mahtaa olla tämä hevosenkenkämiljonääri?

Markku Toivonen

Siis oikeesti mitä? Jos lihaa syövä suomalainen heteromies etsii itselleen puolisoa vastakkaisesta sukupuolesta on se tapojen ja moraalin turmelusta? Onko meidän kaikkien mentävä luostariin? Jos viette, niin joudutte viemään pakkopaidassa rääkyvänä myttynä.

Käyttäjän joukoakoskinen kuva
Jouko Koskinen

Eikun juu - palataan ainoaan oikeaan Raamatulliseen rakkauteen, maksoi mitä maksoi. Kaikella hauskalla on hintansa:

I Mooseksen Kirja:
"""
Mutta Laabanilla oli kaksi tytärtä; vanhemman nimi oli Leea, nuoremman nimi oli Raakel. Ja Leealla oli sameat silmät, mutta Raakelilla oli kaunis vartalo ja kauniit kasvot. Ja Jaakob rakasti Raakelia; niin hän sanoi: "Minä palvelen sinua seitsemän vuotta saadakseni Raakelin, nuoremman tyttäresi."

Laaban vastasi: "Parempi on, että annan hänet sinulle, kuin että antaisin hänet jollekin toiselle; jää luokseni." Jaakob palveli siis seitsemän vuotta saadakseen Raakelin, ja ne tuntuivat hänestä muutamilta päiviltä; niin hän rakasti häntä.

Senjälkeen Jaakob sanoi Laabanille: "Anna minulle vaimoni, sillä aikani on nyt kulunut umpeen, mennäkseni hänen tykönsä." Silloin Laaban kutsui kokoon kaikki sen paikkakunnan asukkaat ja laittoi pidot; mutta illalla hän otti tyttärensä Leean ja vei hänet hänen luokseen; ja hän yhtyi häneen.

Ja Laaban antoi orjattarensa Silpan tyttärellensä Leealle orjattareksi.
Aamulla hän näki, että se oli Leea. Ja hän sanoi Laabanille: "Mitä oletkaan minulle tehnyt? Olenhan palvellut sinua saadakseni Raakelin! Miksi petit minut?"

Laaban vastasi: "Ei ole meidän maassamme tapana antaa nuorempaa ennen vanhempaa. Vietä nyt vain tämä hääviikko loppuun, niin annetaan sinulle toinenkin, kunhan olet palveluksessani vielä toiset seitsemän vuotta."

Ja niin rakkaus täyttyi vaikka Raakel oli jo nelikympinen pahansisuinen akka - jakoi aviovuoteen Leean ja tämän orjattarien kanssa.

Mitä opimme tästä: Kantsii tehdä hommia ja hankkia asema ja sitten vasta alkaa katteleen naisia.

Käyttäjän mikaniikko kuva
Mika Niikko

Henry,

Onko sinulla tapana antaa useinkin väärää todistusta toisista´?
Missä olen verrannut naista kotieläimeen??
Olen nimen omaan esittänyt, että näin toimien, jotku pitävät naista samassa arvossa, kuin tilaisivat ulkomailta tuliaisena t-paidan. Onko tosiaan niin, että Perussuomalaisten esittämät sanat aina poikkeuksestta halutaan kääntää ^päinvastoin mitä on sanottu tarkoituksella vai onko ymmärtämisessä vikaa?

Käyttäjän joukoakoskinen kuva
Jouko Koskinen

Sorke nyt vaan - asiahan ei oikeastaan minulle kuulu - mutta niikon haahuilu oli kyllä viimeinen pisara persua - jatkakaa vaan samaan tapaan niin ei tarvitse ihmetellä mihin se jytky lässähtää. Olen tähän saakka yrittänyt "ymmärtää" sahureita sun suhareita . . . muutama k-pää hapattaa koko sopan.

Selittelyt vain pahentaa.

Victor Troska

Lainaus Mika Niikon blogista: "Kun hevosenkenkämiljonääri tilaa naisia Ghanasta, se ei taida erota millään tavalla siitä, että hän ostaisi kehitysmaasta kotieläimen tai tuliaisen. Rokotus- ja tullipaperit kuntoon ja se on siinä."

Voi olla, että tässä ei konkreettisesti verrata naista ja kotieläintä keskenään, vaan todetaan, että hankintaprosessi on kummassakin tapauksessa samanlainen. Sille ei sitten voi mitään, että vaikutelmaksi kuitenkin syntyy, että naisia ja kotieläimiä verrataan keskenään vaikka tarkoitus lienee ollut kertoa, että ko. miljönäärin tapa hankkia parisuhde muistuttaa silkkaa ostamista.

Yhtä kaikki, Mika Niikon kirjoitus on hakoteillä kuvitellessaan, että naisten hypergamiaa ei olisi ja ettei olisi miehiä, jotka pyrkivät hyötymään siitä ja että se on täysin vakiintunut käytäntö länsimaisessa kulttuurissa. Ja kuten eräät kommentaattorit ovat kirjoittaneet yllä, me emme todellisuudessa tiedä koko kuviota ja taustoja, mitkä ovat tämän liiton takana.

jordmund zygney

Arvoisa herra Niikko.

Kohteliaimmin tiedustelen, mistä syystä päätitte kirjoittaa, että "hevosenkenkämiljonääri tilaa naisia Ghanasta--"?

Lausuntonne antaa ymmärtää, että pidätte (yleensä tunnesiteiden inspiroimaa) elämänkumppanin etsiskelyä lähinnä logistisena prosessina. (Jos en olisi näin äärimmäisen korrekti, kysyisin, mistä arvon kansanedustaja on kumppaninsa tilannut, jos hänelle sellainen olisi siunaantunut).

Lisäksi kunnioittavasti tiedustelisin, kuinka paljon arvoisalla kansanedustajalla on omakohtaista kokemusta puolison "tuonnista" ulkomailta, koskapa asiasta varsin varman oloisesti blogissanne argumenttejä esittelitte.

Kiitos jo etukäteen vastauksistanne!

Kunnioittavasti
Jordmund Zygney

Käyttäjän henry kuva
Henry Björklid

Arvoisa Mika Niikko!

1) Tietysti on Sinun ja puolueesi asia, jos haluatte tuhota PerusSuomalaisten maineen.

2) Kannattaa ottaa huomioon, ettei ihmiset lue jokaista lausetta kuin juristit, punniten päälauseen ja sivulauseen tms. keskinäisiä merkityksiä.
Olen tietysti pahoillani, jos olen Sinua loukannut, ymmärtämättömyyttäni ja yksinkertaisuuttani. Siis ymmärtänyt Sinua väärin. Mutta Sinun äänestäjäsi, ja me muutkin tavalliset kuolevaiset, olemme tällaisia, mielikuvat jää mieleen jne., helposti mielikuvilla johdateltavia. Mutta tuon varmaan tiedätkin.

3) Kaikesta huolimatta tohdin antaa neuvon:
Jospa löytäisit sellaisia asioita, jotka oikeasti huolestuttavat meitä taviksia. Annan esimerkin, joka minulla oli jo sattumoisin valmiina:

Homma josta luulisi hallituksen olevan huolissaan:

Meni minkä tahansa verkkolehden sivuille, missä on näitä EMV-juttuja, niin kommenteissa heitellään melkoista hevoshuumoria aina ärräpäiden seassa.
Ei niistä löydy kovin helpolla hallituksen puolustajia.

Tee siis näin; ota Talouselämä, Hesari, Taloussanomat tms. Laita hakulaatikkoon vaikka 'Espanja' ja katso joku melko neutraali uutinen tästä rahahärdellistä. Silloin näkee mitä lukeva ja lukutaitoinen kansa ajattelee.
Luulisi huolestuttavan määrättyjä puolueita?

- - - Tää matsi me meinaan voitetaan! - - -

Oletko Mika Niikko mukana vai kansanko kaikki pitää tehdä?

P.S. Voihan toki olla mahdollista, että tarkoitit tuota toista Henryä, mutta tämäkin tietämättömyys on vain uusi todiste siitä, kuinka me tavikset täällä Suomenniemellä laidunnamme ilman minkäänlaista tietoa mitä meille tarkoitetaan sanoa.

Henry

Käyttäjän henrylaasanen kuva
Henry Laasanen

Mika Niikko, afrikkalaiset naiset ovat itsenäisiä toimijoita ja kykeneviä omiin järkeviin valintoihin. He valitsevat sellaisia miehiä, mitä he itse haluavat.

Vesa Keskisen viimeaikaisten toimien nojalla en voi välttämättä sanoa samaa Vesasta.

Sinun puhetapasi (kuten myös puhe nigerialaisista prostituoiduista tms.) antaa kuvan afrikkalaisista naisista "isoina lapsina", joita älyltään ylivertaiset vaikoiset miehet käyttävät hyväkseen.

Afrikkalaisia naisia pitäisi käsitellä täysjärkisinä ja valtaisina toimijoina, jotka eivät ole uhreja, vaan aikuisia omista valinnoistaan vastuullisia henkilöitä.

Käyttäjän Freddy Van Wonterghem kuva
Van Freddy

"Afrikkalaisia naisia pitäisi käsitellä täysjärkisinä ja valtaisina toimijoina, jotka eivät ole uhreja, vaan aikuisia omista valinnoistaan vastuullisia henkilöitä."

Olen tuosta aivan sama mieltä, toisaalta virallinen Suomi suhtautuu kolmansien maiden maahanmuuttajiin, kuten ”isoihin lapsiin” muu suhtautuminen tulkitaan rasistiseksi.

Tästä nousi kohu koska väärä henkilö väärästä puolueesta lausu sellaista, joka tulkittaisiin normaalina lausumana jos Eeva Biaudet ja RKP olisivat nostaneet asian pöydällä.

Käyttäjän Apophenion kuva
Michael Laakasuo