Assangen rikos: yllätysseksi
Uusimpien käänteiden mukaan Assangea ei syytetä Ruotsissa raiskauksesta, vaan yllätysseksistä (sex by surprise), josta voi saada 5000 kruunun sakon. Kyllä, kuulitte oikein, yllätysseksistä. (1, Ks. paneelikeskustelu)
Ne, joille aihe on uusi, voivat lukea aikaisemmat kirjoitukset:
Mitä Assangen raiskausskandaalissa
todella tapahtui?
Tapaus Assange ruotsalaisin silmin
Kuten aiemmin tuli ilmi, syytteet liittyvät seksiin ilman kondomia.
Assangen asianaja ei edes tiedä, mitä ”yllätysseksi” tarkoittaa, koska sellainen rikos näyttää olevan vain Ruotsin lainsäädännössä. Assangen asianajaja Mark Stephens sanoo:
- ”Minusta tuntuu kuin olisin surrealistisessa ruotsalaisessa elokuvassa omituisten peikkojen uhkaamana”
Uuden tiedon mukaan Assangen pääsyyttäjä Anna Ardin on työkennellyt CIA:n läheisessä yhteydessä olevassa anti-Castro ryhmässä. Ardinin Castro aiheisia kirjoituksia löytyy myös netistä (1, 2).
Eilisen Hesarissa
Hesarin Skandinavian kirjeenvaihtaja Anna-Liina Kauhanen ei ole näköjään seurannut uutisia aiheesta. Anna-Liina kirjoittaa:
- Jotkut ovat – hyvästä syystä – sitä mieltä, että Assange syyttävien kahden naisen asema on kohtuuton. Esimerkiksi se, miten näitä mahdollisia rikoksen uhreja käsitellään internetissä, järkyttää. Ruotsilla on kiire näyttää, että sen oikeusturva on maineensa veroinen. Mutta ennen kaikkea on kiire näyttää se Assangea syyttäville naisille.
Niinpä niin. Hesarille ongelmallista on naisten oikeusturva.
James D. Catlinin mukaan tapaus tekee Ruotsista naurunalaisen koko maailman edessä. Eikä hän viittaa naisten oikeusturvaan.
Carin Stenström kysyy Ruotsissa, missä ovat protestit Assangen puolesta? Missä ovat sananvapauden puolustajat ja ihmissoikeustaistelijat? Miksi kukaan ei reagoi, kun Ruotsin rajat suljetaan eräältä maailman johtavista journalisteista?
Aiheesta kirjoittaa myös Peter Rumjantzeff.
On hyvä, että edes joskus vaikka edes poliittisin motiivein ja edes ainoastaan toista osapuolta rangaistaan tilapäisestä sukupuolisuhteesta.
Ilmoita asiaton viesti
Yllätysseksiä.Olen sanaton!
Ilmoita asiaton viesti
Panomies linnaan vaan.
Ilmoita asiaton viesti
”Panomies linnaan vaan.”
Jep, Ruotsissa seksirikolliset saavat vankiloiden naisvartijoilta erityskohtelua…
http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Naisvartijoide…
Ilmoita asiaton viesti
Olen Jutta Urpilaisen kanssa samaa mieltä. Maassa eletään maan lakien mukaan.
Ilmoita asiaton viesti
Lainaatko sinäkin mielipiteesi perussuomalaisilta?
Ilmoita asiaton viesti
Ruotsalaisten mielestä on ok. ammuttaa Assagne, koska hän on ollut KAHDEN ruotsalaisen naisen kanssa parin päivän sisällä. Sehän vaatii taivaan kostoa.
Ja näitä Ruotsin lakeja tuodaan Suomeen jatkuvalla syötöllä.
Ilmoita asiaton viesti
Löytyyhän USA:n populaarikulttuurista ainakin termi: ”surprise buttsex”
Ilmoita asiaton viesti
Tämä juttu kieltämättä vaikuttaa oudolta ja omituiselta.
Ilmoita asiaton viesti
Niin vaikuttaa. Mutta Suomessa journalismin tasosta kertoo, että lehdissä toistellaan vain uutistoimistojen tiedonantoja, eikä kukaan toimittaja vaivaudu selvittämään tätä hämärää tapausta. Suomalaisille se vieläpä toisen kotimaisen ansioista olisi tavallista helpompaa, muutama puhelinsoitto jo avaisi asiaa.
Ilmoita asiaton viesti
Suomalaisen journalismin taso on kyllä onnettoman huono.
Ilmoita asiaton viesti
Ulkomaalaisethan ovat melkein aina raiskaajia!
Mutta muuten olen sitä mieltä, että kyllä se, että ei lopeta yhdyntää, jos huomaa kondomin rikkoutuneen, on selkeä rikos ja on oikein kriminalisoida tämä teko. HIV-on yksi maailman suurimmista terveysongelmista, mutta oikea kondomin käyttö antaa hyvän suojan sille. Hyvälaatuisista kondomeistakin noin yksi 200 repeää kesken yhdynnän. Kondomin repeämistä voi ehkäistä huolehtimalla siitä, että vagina on tarpeeksi liukas, joko luonnollisin menetelmin tai liukasteella, sekä käyttämällä oikean kokoista kondomia.
Ilmoita asiaton viesti
Eikä tämä lopettamisvaatimus koske molempia? Miksi vain mies olisi vastuussa? Nainenhan pitäisi panna sinun mukaasi syytteeseen, koska he harrastivat aamulla seksiä ilman kondomia.
Minun mielestäni yhdynnän jatkaminen kondomin rikkoutumisen jälkeen ei ole rikos.
Ilmoita asiaton viesti
Käsittääkseni se on kuitenkin rikos, jos nainen pyytää lopettamaan yhdynnän.
Ilmoita asiaton viesti
Kun lukee hieman noita taustoja, niin tulee mieleen, että kyseessä on kahden pettyneen naisen alulle panema prosessi, joka ilmeisesti ainakin osittain heidän toiveidensa vastaisesti on vedetty mahdollisesti poliittisista syistä (USA ja CIA)(tai uusimman syyttäjän oman agendan takia (haluaa ajaa tiukennuksia Ruotsin raiskauslainsäädäntöön)) näin pitkälle. Myös syyttäjän mahdollisesti narsistinen naissielu voi olla taustalla.
Naiset ovat yksinkertaisesti olleet loukkaantuneita syystä, että Assange ei ole rakastunut heihin/ antanut tarpeeksi huomiota heille seksin jälkeen/ ei halunnut naisista muuta kuin seksiä/ on antanut ymmärtää että hänen kiinnostuksensa ei rajoitu pelkkään seksiin/ tai naiset yksinkertaisesti fantasioivat mielessään olevansa Assangelle ainutkertaisia prinsessoja jne. jne.
Aivan erityisen verisen tästä loukkauksesta tekee se, että Assange harrasti seksiä kahden naisen kanssa – mikä loukkaus kummallekin naiselle (”apua, enkö ollutkaan se ainutkertainen prinsessa?!”)! Tämän ”verisen” loukkauksen jälkeen naiset eivät olleet halunneet pelkästään tyytyä nuolemaan loukattuja prinsessa-feministi -sielujaan, vaan olivat lähteneet hakemaan ”oikeutta”, ”hyvitystä” ja kostoa.
Ilmoita asiaton viesti
Mahdollisen vajaan 600 euron sakon takia laitetaan Interpol perään? Haiskahtaa kyllä pahasti.
Tuosta ensimmäisestä linkistä paljastuu myös mielenkiintoinen kohta: ”In fact, the current prosecutor, Marianne Ny, who re-opened the case against Assange, has been active in the proposed reforms of Swedish rape laws that would, if passed, involve an investigation of whether an imbalance in power between two people could void one person’s insistence that the sex was consensual.”
Tuohan käytännössä tarkottaisi sitä, että annettaisiin naisille mahdollisuus syyttää onnistuneesti miestä raiskauksesta, jos naista alkaakin jostain syystä jälkikäteen kaduttaa. Mies ei kuitenkaan yleensä ainakaan voisi käyttää samaa syytöstä naista kohtaan, jos mies katsotaan pääsääntöisesti voimasuhteiltaan naista vahvemmaksi. Feministit varmasti haluavat Suomessakin tuollaista käyttöön, kun Amnesty Inernationalinkin feministit ovat jo vaatineet kovaan ääneen länsimaiseen oikeuskäsitykseen olennaisesti kuuluvasta syyttmyysolettamasta luopumista raiskausten kohdalla.
Ilmoita asiaton viesti
Tarkempi tulkinta tuosta laista menee niin että syytetyn miehen väite yhdynnän vapaaehtoisuudesta hylätään automaattisesti, jos hän on ollut vahvemmassa asemassa.
Niinpä jokaisen naisen väite menee sellaisenaan läpi ja tuomio rapsahtaa miehelle, koska hänen sanaansa ei kuunnella (siis niissä tapauksissa, joissa miehen katsotaan olleen vahvempi osapuoli (aina?)).
Tuollainen laki olisi täysin järjetön. Jo se, että jotkut ajavat tällaista lainsäädäntöä (siis esim. tämä syyttäjä Ny) eteenpäin, kertoo näiden ihmisten vääristyneestä ajatusmaailmasta.
Ilmoita asiaton viesti
”…annettaisiin naisille mahdollisuus syyttää onnistuneesti miestä raiskauksesta, jos naista alkaakin jostain syystä jälkikäteen kaduttaa.”
Joillakin radikaalifeministeillä on ollut tämän suuntaisia vaatimuksia jo vuosikymmeniä. Tälläisessa näkemyksessä korostuu ajatus, että naiset ovat alentuneesti kykeneviä tekemään itseään koskevia päätöksiä, he ovat kuin lapsia, henkisesti alaikäisiä, joita pitää holhota. Kaikuja tämän tapaisesta ajattelusta huomaa jatkuvasti kun puhutaan aikuisten naisten raiskauksista, hyväksikäytöstä, pornoteollisuudesta, prostituutioista tai ylipäänsä naisten seksuaalisuudsta.
Ensin feministit vastustavat patriarkaalista yhteiskuntaa, miesten valtaa holhota naisia, päättää heidän puolestaan ja sen jälkeen feministit tulevat ja toistavat saman vain hieman toisenlaisin käsittein, koskien toisia naisia.
Ilmoita asiaton viesti
Postkolonialistisella feminismillä taas tarkoitetaan sen vastustamista, että nämä naisen avuttomuudet, lapsen kaltaisuus, henkinen alaikäisyys, holhottavuus projisoidaan kehittyvien maiden naisiin.
Eurooppalaiset ja amerikkalaiset feministit kuvaavat tekstianalyysin mukaan kolmannen maailman naiset siten, että he kuuluvat samaan onnettomaan rotuu. Kirjoituksissa kummitteli keskimääräinen ”kolmannen maailman nainen”, joka oli seksuaalisesti riistetty, kouluttamaton, köyhä,perinteiden vanki, perhesuuntautunut ja ahdistelun uhri. Kehitysmaan naisen vastakohtana länsimainen nainen käsitettiin moderniksi, koulutetuksi, päätöksentekokykyiseksi ja naiseksi, jolla oli päätösvalta oman kehonsa käytöstä.
http://www.dn.se/dnbok/hon-satter-fart-pa-svensk-f…
Ilmoita asiaton viesti
Laasasen blogissa on aiemmin muuten käsitelty tätä käsittämätöntä Amnesty Internationalin feministien vaatimusta käänteisestä todistustaakasta raiskauksista:
http://ihmissuhteet.blogspot.com/2007/11/miehille-…
Samoin TV:ssä asti Amnestyn naiset ovat käyneet vaatimassa samaa, vaikka käänteinen todistustaakka on täysin vastoin ihmisoikeuksiea kunnioittavan länsimaisen oikeusjärjestelmän periaatteita, joka lähtee siitä, että syytetty on syytön kunnes todistetaan hänen syyllistyneen johonkin, eikä että syytetty on syyllinen, ellei hän kykene todistamaan syyttömyyttään. Valitettavasti Amnestykin on surullinen esimerkki siitä miten radikaalifeminismi on pystynyt lähestulkoon tuhoamaan aikanaan arvostetun järjestön uskottavuuden ja arvovallan.
Ilmoita asiaton viesti
Rahoittaja puhuu. Amnestyn budjetti oli vuonna 2007 noin 44 miljoonaa euroa, jotka kerättiin yksityisiltä lahjoittajilta.
Ilmoita asiaton viesti
Ruotsin maine on kyllä mennyt tämän jutun myötä. Ruotsia ei voi mitenkään pitää demokraattisena oikeusvaltiona.
Ilmoita asiaton viesti
Tällaiset aivan pähkähullut caset ovat siinä mielessä hyviä, että ne kertovat ihmisille feminismin menneen pahasti överiksi, kun oikeusturvasta ei ole enää takeita.
Ilmoita asiaton viesti
Anna Ardin käytti selvästi seksuaalista valtaansa poliittisen agendan ajamiseen. Aika onnistuneelta näyttää tämä tempaus. Ehkä hänestä voisi käyttää nimitystä poliittinen huora.
Ilmoita asiaton viesti
Ei huoritella, Panu.
Ilmoita asiaton viesti
Ei panutella, huora.
Ilmoita asiaton viesti
Horsmalahti on sääännöllisesti ja jatkuvasti ollut puolustamassa Assangea hänen raiskausepäilyssään. Mistähän Horsmalahti saa tietonsa, jotka poikkeavat Ruotsin poliisin ja syyttäjän tiedoista? Vai mikä motiivi Horsmalahdella on puolustaa raiskaudesta epäiltyä? Haluaako Hormalahti lieventää raiskausta rikoksena? Vai syyllistää uhrit? Tässä teet niin, syyllistät uhrit ja vapautat epäillyt. Jos Assange on syytön, miksi hän ei mene oikeusvaltiona tunnettuun Ruotsiin oikeudenkäyntiin, jossa hänet kenties vapautetaan?
Panu, ajattele, että raiskauksen uhri olisi siskosi tai äitisi? Miltä sinusta tuntuisi, kun joku ryhmä ihmisiä puolustaisi raiskaajaa jonkun hassun ideologisen syyn takia?
Ilmoita asiaton viesti
Huoh… jos olisi edes se väitetty raiskaus tapahtunut.
”Sitta ute kl 2 och knappt frysa med världens coolaste smartaste folk, det är ju amazing! #fb”
Ilmoita asiaton viesti
Joo, sopii hirveen huonosti raiskauksen kanssa yhteen, että uhri ilmeisesti kirjoitti tuollaista twitteriin tuon tapahtuman jälkeen.
X
Ilmoita asiaton viesti
”Mistähän Horsmalahti saa tietonsa, jotka poikkeavat Ruotsin poliisin ja syyttäjän tiedoista?”
Tietoahan saa vaikka lehdistä tai netistä, jos vain osaa etsiä ja lukea.
” Vai mikä motiivi Horsmalahdella on puolustaa raiskaudesta epäiltyä?”
Horsmalehdesta en tiedä, mutt minusta juttu haisee. Sitä paitsi jokainen on syytön kunnes toisin todistetaan ja oikeutettu puolustamaan itseään.
”Vai syyllistää uhrit?”
Kuka tässä on uhri?
”Jos Assange on syytön, miksi hän ei mene oikeusvaltiona tunnettuun Ruotsiin oikeudenkäyntiin, jossa hänet kenties vapautetaan?”
Ruotsia ei tunneta oikeusvaltiona.
http://yle.fi/uutiset/ulkomaat/2010/05/ruotsissa_s…
”Panu, ajattele, että raiskauksen uhri olisi siskosi tai äitisi?”
Ajattelepa, jos isääsi, veljeäsi, miestäsi tai poikaasi syytettäisiin raiskauksesta täysin perusteetta? Tai jopa tuomittaisiin siitä, ilman näyttöä, pelkän syytöksen perusteella. Miltä se sinusta tuntuisi?
Ilmoita asiaton viesti
Odotellaan lisää tietoa asiasta. Sen verran sekavaa on uutisointi Ruotsista ollut, että väitetyistä rikoksista on vaikea saada selvää.
Ilmoita asiaton viesti
Eikö olisi selkeintä, että avioliiton ulkopuolinen seksi kriminalisoitaisiin Suomessakin kokonaan. Ei tarvittaisi muita rajoituksia.
Ilmoita asiaton viesti
Assange Case: Evidence Destroyed Over and Over Again
Selventää jutun aika hyvin.
Ilmoita asiaton viesti
Miksi vähättelet mahdollista rikosta, ennen kuin se on selvitetty? Ajattele mahdolliisa uhreja, miten he kärsivät kaltaistesi raiskauksen kannattajien vähättelystä?
Jos Assange on syytön, miksi hän ei mene oikeudenkäyntiin?
Ilmoita asiaton viesti
Jos Assange on syytön, miksi hän ei mene oikeudenkäyntiin?
Kun oikeudenkäynti siis käsittelisi vakoilua?
The Independent: Assange could face espionage trial in US
Informal discussions have already taken place between US and Swedish officials over the possibility of the WikiLeaks founder Julian Assange being delivered into American custody, according to diplomatic sources.
Ilmoita asiaton viesti
Kumpikaan uhreista — Nainen A (Anna Ardin) tai Nainen B (Sofia Wilen) — ei tietääkseni syyttänyt Julian Assangea raiskauksesta.
Anna Ardin (”Nainen A”) kutsui Julian Assangen seminaarin puhujaksi ja tarjosi omaa asuntoaan majapaikaksi. He olivat sukupuoliyhteydessä perjantaina — käytetty kondomi hajosi.
Sofia Wilen (”Nainen B”) osallistui seuraavana päivänä seminaariin, jossa Julian Assange oli puhujana. (Kuvauksen perusteella Sofia Wilen oli ”bändäri”.) Sofia Wilen kutsui Julian Assangen lounaalle ja edelleen he kävivät luonnonhistoriallisessa museossa (Sofia Wilen maksoin Assangen metrolipun) ja sitten elokuvissa.
Sitä seuraavana paivänä Sofia Wilen (”Nainen B”) otti yhteyttä uudestaan Assangeen. Sofia Wilen olisi halunnut tavata hotellissa, mutta Assange halusi nähdä Sofia Wilenin asunnon. Sofia Wilen maksoi taaskin Assangen junalipun. Assange oli yötä Sofia Wilenin asunnossa. Ilmeisesti he olivat sukopuoliyhteydessä (ilman kondomia(?)) seuraavana aamuna.
Ilmoita asiaton viesti
Assange Case: Evidence Destroyed Over and Over Again
Öhh. Tuo siis viittasi Anna Ardiniin — siis Nainen A ?
Vai oliko kyseessä Sofia Wilen — siis Nainen B ?
Ilmoita asiaton viesti
Yllätysseksiä ruotsalaisittain tosiaan, jos tuollaista voi Ruotsissa sattua kondomin rikkoutuessa.
Onpa hyvä ettei ole koskaan tullut oltua sillai ruotsalaisten naisten kanssa.
Suomenruotsalaiset ei ole onneksi oppineet vielä noille tavoilla.
Yllätysseksiä, heh. Hauska määritelmä. Miehet voisi ilman tätä tietoa luulla muuten, että se on kaikki muu seksi, johonka vaimo/tyttöystävä suostuu muun kun sen lauantaisaunan jälkeen.
Ilmoita asiaton viesti
(Tämä on puhtaasti arvaus… — luultavasti olen täysin väärässä.)
Viitaako tämä yllätykseksi siihen että Nainen B (Sofia Wilen) ja Julian Assange olivat yhdynnäsä aamulla unenpöpperössä ja näin jatkavat mihin edellisenä iltana jäivät? Illalla, kun olivat päättyneet Naisen B asunnolle, olivat olleet yhdynnässä käyttäen kondomia. Mutta aamulla sen jälkeen kun Nainen B huomaa että kondomia ei olekaan käytössä, hän pyytää lopettamaan, mutta Assange ei keskeytä yhdyntää.
Tapahtuminen kulku ei välttämättä ole tämä. Mutta kyseessä siis voi olla, että toisen partnerin suostumus yhdyntään muuttuu kesken tapahtuman. Raiskauksesta puhuttaessa yleensä tarkoitetaan sitä, että suostumusta yhdyntään ei ollut alunperinkään.
Ilmoita asiaton viesti
Ja tässä päästään helposti siihen että toinen osapuoli pyytää lopettamaan (ainaskin omasta mielestään), mutta toinen osapuoli ei kuule tai havaitse pyyntöä (ei kiinitä siihen huomiota). Tällöin kumpikin osapuoli voi omasta puolestaan puhua totta tapahtumien kulusta vaikka selostukset ovat näennäisesti ristiriitaisia.
Ilmoita asiaton viesti
Tulee kyllä mieleen, että ne ruotsalaiset mimmit pettyivät, kun huomasivat, että eivät olleet yksin apajilla. Käsittääkseni seksuaaliset pettymykset ovat yksi syy tekaistuille syytteille.
Ilmoita asiaton viesti
Se on semmosta, kun on aivot jalkovälissä, niin kuin Assangellakin tuntuu olleen. Olisi tuonkin miehet pitänyt vähän edes ymmärtää ajatella, että kun suureksi yrittää, niin ei ole varaa tulla yllätetyksi huosut kintuissa, mutta ei ei.. Sitä saa, mitä kylvää.
Ilmoita asiaton viesti
Assagne on suurmies siis yks maailman suurimista ja panomenestys vaan lisää sen suuruutta
Ilmoita asiaton viesti
Ai pahus. Minä olen 40+ ikään mennessä harrastanut yllätysseksiä moneen kertaan. Osa kumppaneista on ollut niitä alfa-miehiä, osa taas niitä tavallisia joita nimitellään jollakin kummallisella kirjainyhdistelmällä.
En ole koskaan hoksannut haastaa miehiä oikeuteen siksi, että ihan vain yhden illan kapakkireissun jälkeen on tullut annettua sitä parasta.
Mikähän tuon rikoksen vanhenemisaika on? Jaa, mutta ei siitä kummiskaan ole mitään hyötyä, olen heittänyt puhelinnumerot pois.
Taas jäi saatavat saamatta, amatööri kun olen.
Ilmoita asiaton viesti
En usko lyhyen googlauksen perusteella, että Ruotsin laissa on ”yllätyksellinen seksi” -nimistä rikosta. Kyse lienee mediakamppailusta, jossa puolustus mustamaalaa Ruotsia. Väittähän se myös, että Assange ei voi mennä Ruotsiin, koska pelkää luovutusta USA:aan, jossa puolestaan pelkää poliitikkojen uhkailun perustella saavansa kuolemantuomion.
Väkisin tulee myös mieleen, että pinnan alla kyse on Wikileaksista. Inhottava ajatus tosin, että Ruotsin oikeuslaitos olisi lähtenyt pilaamaan Assagnen mainetta poliittisista syistä, vaikka hemmo ei sankarini olekaan.
Ilmoita asiaton viesti
”En usko lyhyen googlauksen perusteella, että Ruotsin laissa on ”yllätyksellinen seksi” -nimistä rikosta. Kyse lienee mediakamppailusta, jossa puolustus mustamaalaa Ruotsia.”
Alla on Ruotsissa tunnetut seksuaalirikosten lajit. Pari ensimmäistä voisi teoriassa olla Assangeen sovellettavissa, muut eivät missään tapauksessa.
”… våldtäkt, sexuellt tvång, sexuellt utnyttjande av person i beroendeställning, våldtäkt mot barn, sexuellt utnyttjande av barn, sexuellt övergrepp mot barn, utnyttjande av barn för sexuell posering, köp av sexuell handling av barn, sexuellt ofredande, köp av sexuell tjänst, incest och koppleri.”
Ehkä yllätyksellisyys liittyy lainkohdassa pakottamiseen. Partneri ei ole kyennyt kontrolloimaan Assangen kondomin käyttöä (doggy position?) ja hän on sinänsä vapaaehtoisen seksin kuluessa yllättänyt partnerinsa suojaamattomalla seksillä.
Sexuellt tvång är antingen:
* att man genom olaga tvång förmår en person att företa eller tåla en sexuell handling (och det inte kan räknas som våldtäkt).
* att man med en person genomför en sexuell handling ej jämförlig med samlag genom att otillbörligt utnyttja att personen på grund av medvetslöshet, sömn, berusning eller annan drogpåverkan, sjukdom, kroppsskada eller psykisk störning eller annars med hänsyn till omständigheterna befinner sig i ett hjälplöst tillstånd
Ilmoita asiaton viesti
Eräs suomalainen reissutyöläinen kertoi minulle, että venäläisiltä ja virolaisilta ilotytöiltä saa seksiä ilman kondomia siten, että ennen sisääntyöntöä muka ”kokeilee”, onko kondomi paikallaan, mutta tosiasiassa ottaakin sen pois. Väitti, että temppu pelaa. Kun kysyin, eikä hän pelkää HIV-tartuntaa, niin tämä sankarimme kommentoi vain: ”Kyllä ne hiv-positiiviset tunnistaa sitten ulkonäöstä”.
Ilmoita asiaton viesti
Englanninkielinen media (ja Laasanen) nyt kuitenkin uutisoi faktana, että rikos, josta A. on etsintäkuulutettu on englanniksi käännettynä ”sex by surprise”. Eipä taida olla, vaikka asianajaja niin sanoo.
Oli Wikileaksista muuten mitä mieltä tahansa, se on varmaa, että porukalla on paljon osaamista julkisuusstrategioista eli propagandasta yms. Nyt on lähdetty vastahyökkäykseen.
Ilmoita asiaton viesti
Jospa kyse onkin siitä, että väitetyllä uhrilla on ollut jotain mielenterveydellisiä ongelmia, jonka takia seksi tällaisen kanssa on katsottavissa sairaan naisen hyväksikäyttämiseksi?
Ilmoita asiaton viesti
Pursuit of Wikileaks founder ’political’
http://www.bbc.co.uk/news/uk-politics-11921220
Ilmoita asiaton viesti
Yllätysseksistä Interpolin listalle? Ruotsalaiset ei kyl näitä hommia oikein hanskaa… mahtaakohan jenkkejä nyt hävettää, että ylipäätään ottivat yhteyttä Ruotsiin? Johan niille nauravat aidanseipäätkin. 😀 Puhumattakaan muiden maiden poliiseista…
Ilmoita asiaton viesti
Kaipa tuo jonkin tason ajaojahti on, kellä muulla kuin CIA:lla olisi valtaa pistää Sveitsin pankki irtisanomaan tilin tässä vaiheessa?
”GENEVA. Sveitsin posti ilmoitti maanantaina katkaisseensa tietovuotoihin erikoistuneen Wikileaksin pankkitilin. Ilmoitus tuli uutena takaiskuna Wikileaksille, joka on viime päivinä kamppaillut voidakseen jatkaa toimintaansa verkossa.
Sveitsin postin edustaja sanoi, että Wikileaksin perustajan Julian Assangen nimissä avattu pankkitili lopetettiin tarkastuksen jälkeen. Postin mukaan Assange oli ilmoittanut asuinpaikakseen Geneven, mikä ei pidä paikkaansa.
Wikileaksin mukaan pankkitilillä oli 30 000 euron varat.”
http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Sveitsin+posti…
Jos Assange jää täällä Euroopassa kiinni mistä tahansa, melko todennäköisesti luovutetaan Yhdysvaltoihin tehtyjen terrorismin vstaisten sopimusten mukaisesti, käytännössä lähes joka EU-maalla on kahdenväliset luovutussopimukset olemassa USA:n kanssa, samoin itse EU sopi näistä luovutuksista joku vuosi sitten.
Ilmoita asiaton viesti
”Kaipa tuo jonkin tason ajaojahti on, kellä muulla kuin CIA:lla olisi valtaa pistää Sveitsin pankki irtisanomaan tilin tässä vaiheessa?”
Eipä tullut mandariineja ja pähkinöitä Pyhän Nikolaus päivänä Assangelle. Toisaalta rahanpesusyytösten takia pankit ovat entistä tarkempia asiakkaiden antamien tietojen oikeellisuudesta. Mutta mutta Sveitsissäkin ajatellaan, että USA:n painostuksesta on toiminta ollut nopeata. Eilen uutisoitiin, että USA varoittaa Sveitsiä antamasta turvapaikkaa Assangelle.
http://bazonline.ch/schweiz/standard/USBotschaft-w…
”Jos Assange jää täällä Euroopassa kiinni mistä tahansa, melko todennäköisesti luovutetaan Yhdysvaltoihin tehtyjen terrorismin vstaisten sopimusten mukaisesti …”
Onko hänet jo luokiteltu terroristiksi?
Ilmoita asiaton viesti
”Onko hänet jo luokiteltu terroristiksi?”
Monet merkittävät henkilöt ovat niin väittäneet, jopa lehdissä. Se kuitenkin riittää näiden luovutusten kanssa, että edes epäillään sellaista, riittää, kun USA pyytää terroriepäillyn luovuttamista.
Ilmoita asiaton viesti
Senaattori Lieberman…
”Yhdysvaltalainen senaattori ja kotimaisesta turvallisuudesta vastaavan komitean puheenjohtaja Joe Lieberman sanoi tiistaina, että maan viranomaiset voisivat harkita rikostutkintaa Julian Assangea ja sanomalehti New York Timesia vastaan.
Liebermanin mukaan New York Timesia voidaan ehkä epäillä vakoilulakien rikkomisesta.
Assangen kohdalla rikosepäily on Liebermanin mukaan selvempi. Amerikkalaisviranomaisten pitäisi hänen mukaansa nostaa syyte Assangea vastaan ja vaatia hänen luovuttamistaan Yhdysvaltoihin.”
http://m.hs.fi/inf/infomo?site=hstxt&view=news_ulk…
Ilmoita asiaton viesti
Jos ihmisten välillä on ”power imbalance”, kyseessä on raiskaus?
Milloinkahan koko ihmiskunnan historiassa on harrastettu seksiä kahden ihmisen välillä, ilman mitään ”power imbalancea”?
Naisilla on suurempi seksuaalinen valta. Mutta naiset harrastavat seksiä ja naivat yleensä ”ylöspäin”, joten korkean statuksen miehellä voidaan katsoa toki olevan enemmän valtaa kuin naisella. Lähinnä prostituoidut harrastavat seksiä miesten kanssa, jolla on vähemmän seksuaalista valtaa kuin naisilla itsellään. Onko siis maksullinen seksi naisen suorittamaa raiskausta?
Tosiaan kätevää, miten miehet saadaan aina syyllistettyä.. naiset valitsevat korkean statuksen miehiä, niin sitten tehdään lakeja, joiden mukaan korkean statuksen miehet eivät voi harrastaa seksiä naisten kanssa ilman, että kyseessä on raiskaus. Nainen on aina uhri, mies on aina syyllinen kaikkeen.
Kuinka kätevää tosiaan, kuinka naisten taipumus jättää alemman tason miehet ilman seksiä aiheuttaa tilanteen, jossa naisella ei yleensä ole ”enemmän valtaa” seksuaalisissa tilanteissa, ja täten nainen on lähes aina raiskauksen uhri. Ja mies raiskaaja.
Mahtaisiko tosiaan toimia, jos nainen sitten haksahtaa harjoittamaan seksiä ATM:n kanssa, ja tämä ATM menee haastamaan naisen syytteeseen raiskauksesta, koska ”power imbalance” oli naisen puolella?
Jos tosiaan edes otettaisiin oikeasti huomioon naisten seksuaalinen valta näissä ”power imbalance”-jutuissa, niin asia voisi olla edes vähemmän tekopyhä, mutta lyön lakkini vetoa, että sitä ei oteta huomioon (eihän sitä edes yleisesti tunnusteta edes tämän blogin naiskommentoijien keskuudessa, vaikka kyseessä on yleisesti tiedetty fakta – siitä ei vain saa puhua).
”Virallinen tasa-arvosuhtautuminen” tosiaan haisee ja pahasti.
– Vortac
Ilmoita asiaton viesti
Naisilla on suurempi seksuaalinen valta. Mutta naiset harrastavat seksiä ja naivat yleensä ”ylöspäin”, joten korkean statuksen miehellä voidaan katsoa toki olevan enemmän valtaa kuin naisella. Lähinnä prostituoidut harrastavat seksiä miesten kanssa, jolla on vähemmän seksuaalista valtaa kuin naisilla itsellään. Onko siis maksullinen seksi naisen suorittamaa raiskausta?
Ei maksullinen seksi ole naisen tekemä raiskaus, vaan maksulla tasoitetaan ero viehätysvoimassa (sexual attractiveness.) Seuraava kuvio vuodelta 1979 selittää asian mielestäni täydellisesti:
http://henrylaasanen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/3595…
Kuvio näyttää täydelliseltä, kauniilta ja yksinkertaiselta 😉
Vai pitkääkö minun lukea jokin muu Henryn kahdekastatoista keskeisestä kirjoituksesta?
Tosiaan kätevää, miten miehet saadaan aina syyllistettyä.. naiset valitsevat korkean statuksen miehiä, niin sitten tehdään lakeja, joiden mukaan korkean statuksen miehet eivät voi harrastaa seksiä naisten kanssa ilman, että kyseessä on raiskaus
Kumma jos Ruotsissa ei olisi tälläkin hetkellä muita YTM:iä kuin kuningas. En kuitenkaan tiedä niiden lakikirjoista ja pykälistä mitään… tiedä vaikka laki (tai tulkinta) riippuisi siitä, satutko olemaan Atmi, Kotmi vaikko Ytmi.
Mahtaisiko tosiaan toimia, jos nainen sitten haksahtaa harjoittamaan seksiä ATM:n kanssa, ja tämä ATM menee haastamaan naisen syytteeseen raiskauksesta, koska ”power imbalance” oli naisen puolella?
Ensinnäkään miestä ei voi raiskata. Ainakaan tässä yhteydessä, kun puhut ’haksahtamisesta’. Jos nainen haksahtaa, mies on silloin houkutellut.
Keskivertomies saa keskivertonaiselta palveluksen, kun he ovat kosketuksissa sukupuolellisesti keskenään. Kuten kuvassakin yllä näkyy, naisten C on miesten B:n yläpuolella.
Ilmoita asiaton viesti
HS: Wikileaksin perustaja menee poliisin kuultavaksi Britanniassa
Ilmoita asiaton viesti
Linkkejä aiheeseen…
http://www.the-spearhead.com/2010/12/05/the-name-o…
http://dissention.wordpress.com/2010/12/04/an-inte…
Ilmoita asiaton viesti
Just, just…että taas kerran ei ymmärretä yhtään mistään yhtään mitään. Kolme kirjainta tomppelit: NWO. Juuri teidänkaltaiset hönöpäät on 10 käskyn unelmakansalaisia..kun aivoissa ei liiku mikään muu kuin paneminen. Oikeastaan se Linkolan 100 000 – 1 000 000 suomalaista ei kuulosta ollenkaan hullummalta.
Ilmoita asiaton viesti
”.Just, just…että taas kerran ei ymmärretä yhtään mistään yhtään mitään. Kolme kirjainta tomppelit: NWO”
mun mielestä kaikista parasta on OWO
Ilmoita asiaton viesti
http://annaardin.wordpress.com/2010/01/19/sjustegs…
Ilmoita asiaton viesti
Selvä hommahan tämä on vaikka ei ole tinahattua päässä, niin ensin syyte hylättiin, kunnes jostain joku ”pomo” halusia lähteä viemään tätä eteen päin. Olisiko matti meikeläisitä syytetty samalla tavalla?
Tämä on näpäytys Assangelle. Yllätys seksi, siis tästä maasta Suomi ottaa mallia melkein joka asiassa.
Suomen journalismi (varsinkin hesari) on lähinnä mielipide journalismia, tietysti aina toimittajalta tulee joku näkökanta. Täysi objektiivisuus on illuusio, mutta kun kirjoitukset ovat lähinnä ”musta tuntuu siltä” ei voi kuin ihmetellä.
Ilmoita asiaton viesti
Olen samaa mieltä. Siis Interpolin käyttö, julkiset uhkailut, tilien jäädytykset. Kyllä tuossa on ihan jotain muuta takana kuin yksi tai kaksi seksisessiota.
Odotan mielenkiinnolla mitä sieltä Insurance-paketista aikanaan paljastuu. Ihan turhan takia en uskoisi tämän tapaiseen ajojahtiin lähdettävän.
PS: Siihen että onko seksiä ollut tai ei, ja kuinka paljon kukakin on kenellekin lisäarvo antanut seksin myötä, osannee blokinpitäjä minua paremmin vastata. Minua ei niin kiinnosta mitä he ovat tehneet tai jättäneet tekemättä.
Ilmoita asiaton viesti
Siltä vaikuttaa.
HS: Assangen kannattajat tukkivat Ruotsin syyttäjäviraston verkkosivut
Brittilehti The Independent puolestaan kertoo diplomaattilähteisiin vedoten, että Yhdysvallat ja Ruotsi ovat keskustelleet epävirallisesti Assangen mahdollisesta luovutuksesta Yhdysvaltoihin. Yhdysvallat epäilee Assangea vakoilusta.
Ruotsin ulkoministeri Carl Bildt kiisti väitteet keskusteluista uutistoimisto AFP:lle.
The Independent: Assange could face espionage trial in US
Informal discussions have already taken place between US and Swedish officials over the possibility of the WikiLeaks founder Julian Assange being delivered into American custody, according to diplomatic sources.
Mr Assange is in a British jail awaiting extradition proceedings to Sweden after being refused bail at Westminster Magistrates’ Court despite a number of prominent public figures offering to stand as surety.
Ilmoita asiaton viesti
Miksi YLE ja hs.fi ei kerro tästä asiasta, mikä olisi löydettävissä parilla google-haulla ja mikä todennäköisesti on jo myös toimittajien tiedossa? Haiskahtaa poliittiselta ajojahdilta, jossa valtamedia on hyvin vahvasti politiikkojen talutusnuorassa. Ylen kaikki Wikileaks-uutisointi on ollut ala-arvoista.
Ilmoita asiaton viesti
[asiankuulumatonta — off topic]
Kreml: Assangelle Nobelin rauhanpalkinto
Ilmoita asiaton viesti
Visa & Mastercard on lopettanut Wikileaksin asiakkuuden, mutta ei näe mitään ongelmaa Ku Klux Klanin asiakkuudessa.
Ilmoita asiaton viesti
jos assange luovutetaan jenkeille luovuttaako ne george.w.bush:in haagin tuomioistuimelle sota rikoksista,tehdään vaihto kaupat!!!! kysyy epätietoinen suomesta
Ilmoita asiaton viesti
Ana María Gutiérrez Sorainen: Kuka tarvitsee Assangea?
HS: Assangen asianajaja: Takuurahat kasassa
HS: Assange: USA:ssa valmistellaan syytekirjelmää
(Kohta aamukahville…)
Ilmoita asiaton viesti
Oikeasti yllätysseksi täytyisi saada rangaistavaksi myös Suomessa. Jos henkilö erehdytetään yhdyntään hänen uskoen että toinen osapuoli huolehtii ehkäisystä, eikä ehkäisystä huolehditakaan, ei voitane sanoa että kyseisen tyyppiselle yhdynnälle on molempien osapuolten tahto. Kyse on raiskauksesta. Jos teosta seuraa raskaus, on uhrilla oltava ehdoton aborttioikeus.
Käytännössä yllätysseksiin Suomessa syyllistyy useinmiten nainen. Tiedän monta miespuolista uhria, jotka eivät välttämättä edes tiedosta joutuneensa raiskauksen uhriksi. Moni uhri maksaa rikoksentekijälle elatusmaksuja, pahimmassa tapauksessa syyllistäen itse itsensä.
Ilmoita asiaton viesti
Walter de Camp: Raiskauskeissit ruotsalaisittain, Assange may fuck again!
Ilmoita asiaton viesti
En tiedä onko kyse mustamaalauksesta, huomaan että etenkin englantilaisissa lehdissä Assangesta on alettu julkaista epäedullisia kuvia, siis sellaisia joissa hän näyttää suorastaan demoniselta. Myös aiemmat elämänvaiheet otsikoidaan raflaavasti ”teki lapsen 17 vuotiaan kanssa”. Otsikossa jätetään mainitsematta että Assange oli itsekin tuolloin alle parikymppinen. Toisaalta amerikkalaisen toimittajan kertomus tavasta jolla Assange alkoi vokotella toimittajan seuralaista kesken illan antoi Assangesta nilviäismäisen kuvan. Jos tuo juttu on totta eipä ollut kovin solidaarista käytöstä toimittajamiestä kohtaan.
Ilmoita asiaton viesti
Assangen voi olla henkilönä vastenmielinen kuin mikä. Siitä ei ole kysymys. Kysymys on siitä onko hän syyllinen väitettyihin rikoksiin. Ja kun kyse on valtion rajan ylittävistä rikoshauista, jotka ovat äärimmäisen tärkeitä rikollisten kiinnisaamiseksi, on syytteiden oltava riittävän vakavia ja tolkullisia.
Ilmoita asiaton viesti